زیرساخت
موضوعات داغ

اتوبوس ریلی غول پیکر چین ساخته شد

اتوبوس ریلی غول پیکر چین ساخته شد. این اتوبوس مانند تونلی از روی ترافیک می گذرد و امکان حمل ۳۰۰ مسافر با سرعت بالا و بدون ایجاد ترافیک را دارد.

این اتوبوس شباهت زیادی به بازی پک-من دارد، با این تفاوت که به جای خوردن نقطه ها در بازی، این اتوبوس ماشین های واقعی را می خورد.
ایده چینی ها برای حل معضل ترافیک که به نوعی یک اتوبوس مرتفع بود و از روی ترافیک عبور می کرد را به خاطر دارید؟ حال این اتوبوس در جهان واقعی وجود دارد و با نام TEB-1 که مخفف Transit Elevated Bus است شناخته میشود.

این اتوبوس که اصطلاحا به ‘اتوبوس با پاهای باز’ شهرت پیدا کرده توسط یک شرکت محلی به منظور رفع معضل ترافیک ساخته شده و با ۶۰ متر طول، ۷.۸ متر عرض و ۴.۸ متر ارتفاع واقعا غول پیکر است.

البته این وسیله حمل و نقل را نمیتوان یک اتوبوس واقعی دانست چرا که بر روی ریل هایی که در دو طرف خیابان تعبیه شده اند حرکت میکند و برق مورد نیازش را از تیر های برقی که در نزدیکی این ریل ها قرار گرفته اند می گیرد.

تونلی که زیر این ‘اتوبوس با پاهای باز’ برای عبور وسایل نقلیه ایجاد شده حدود ۲.۱ متر ارتفاع دارد و TEB-1 به لطف فضای داخلی فوق‌ العاده بزرگ و جادار، گنجایش ۳۰۰ نفر مسافر را دارد.

شرکت توسعه تکنولوژی TEB که عهده دار ساخت این هیولا های غول پیکر است با ۵ شهر دیگر در چین نیز قرارداد اجرای طرح آزمایشی ‘اتوبوس با پاهای باز’ را امضا کرده است.

باید منتظر ماند و دید که آیا طرح TEB-1 واقعا میتواند کمکی به رفع معضل ترافیک چین کند یا خیر.

اما عبور از زیر این ‘اتوبوس با پاهای باز’ حس عجیبی خواهد داشت، مثل این است که در حال عبور از تونلی متحرک هستید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا