رگولاتوری
موضوعات داغ

استفاده همه دستگاه‌های هوشمند از شارژر واحد اجباری می‌شود

قانون گذاران اتحادیه اروپا لایحه استفاده دستگاه های الکترونیکی به خصوص موبایل از پورت شارژ واحد یعنی USB-C را تصویب کردند. طبق این لایحه تمام شرکت ها ملزم هستند از پاییز سال 2024 از پورت USB C برای شارژ دستگاه هایشان استفاده کنند.

طبق این لایحه 15 نوع دستگاه الکترونیکی مختلف از جمله موبایل، تبلت، لپتاپ، دوربین، هدفون بی سیم، کتابخوان، کنسول قابل حمل، اسپیکر قابل حمل و … باید به پورت USB C برای شارژ مجهز شوند و مصرف کنندگان دیگر لازم نیست برای هر دستگاه کابل و شارژر خاص خودش را استفاده کنند بلکه هر دستگاهی با کابل و شارژر واحد قابل شارژ خواهد بود.

طبق اعلام اتحادیه اروپا ، با انجام اینکار مصرف کنندگان سالانه بیش از 250 میلیون دلار در خرید شارژر و مخلفات آن صرفه جویی می‌کنند و از تولید سالانه 11 هزار تن زباله الکترونیکی جلوگیری می‌شود.

در حوزه موبایل تمام شرکت های بزرگ از پورت USB C روی موبایل هایشان استفاده میکنند و تنها شرکتی که از این پورت ها استفاده نمی‌کند اپل است.

بنابراین این شرکت مجبور خواهد شد از سال 2024 آیفون های جدیدش را با پورت USB C عرضه کند.

البته اپل می تواند به طور کامل پورت شارژ آیفون های جدیدش را حذف و آنها را کاملا به صورت بی سیم شارژ کند تا این قانون شامل حالش نشود ولی شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه که اپل در آیفون 15 از پورت USB C استفاده خواهد کرد.

این لایحه باید در تابستان امسال به تایید پارلمان و شورای اروپا برسد که آنها از هم اکنون موافقت‌شان را اعلام کرده آمد.

این لایحه پس از 20 روز تبدیل به قانون و لازم الاجرا می شود و شرکت هایی که قصد فروش در اروپا را دارند، 24 ماه وقت خواهند داشت تا از آن تبعیت کنند.

بنابراین طبق این لایحه تمام 15 نوع دستگاه الکترونیکی ذکر شده به جز لپ تاپ ها از پاییز سال 2024 باید روی دستگاه های جدیدشان از پورت USB C استفاده کنند. برای لپ‌تاپ ها هم این قانون از سال 2026 الزامی خواهد شد.

اتحادیه اروپا همچنین در حال کار روی لایحه ای برای استاندارد کردن شارژ سریع برای همه دستگاه ها و همچنین استاندارد کردن شارژ بی سیم قابل استفاده روی همه دستگاه هایی است که از آن پشتیبانی میکنند.

منبع: techcrunch.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا