متاورس
موضوعات داغ

اپل، دنیای متاورس اختصاصی خودش را می‌سازد؟

در حال حاضر تا حدودی واضح است که اپل  سال 2022 را با عرضه‌های سخت‌افزاری جدید به پایان رسانده است.  در واقع امسال با عرضه بی سر و صدا چند آی‌پد جدید و یک اپل تی‌وی جدید، برای غول فناوری آمریکایی سپری شده است.

این طور که مشخص است بسیاری از دوستداران این کمپانی از فقدان یک رویداد اختصاصی  در ماه‌های نوامبر/اکتبر ناراحت خواهند شد. این موضوع به معنای این است که مک بوک‌های جدیدی در پاییز امسال معرفی نخواهند شد. با این حال، به نظر می‌رسد اپل در راستای ارایه چیزی فوق‌العاده – ظاهرا هدست VR/AR خود حرکت می‌کند.

معرفی این هدست قرار است برای اولین بار سال آینده، احتمالاً  همراه با اولین رویداد این شرکت در فصل بهار سال 2023 انجام شود. این که اپل برنامه‌های بزرگی برای فناوری واقعیت مجازی/AR/VR دارد فعلا یک راز است. تیم کوک حتی تا آنجا پیش رفت که گفت: این می‌تواند “چیز بزرگ بعدی” باشد.

اکنون ما مشاهده می‌کنیم که این شرکت کوپرتینویی چقدر مایل است در این راستا به پیش برود. مارک گورمن از بلومبرگ گزارش داده که اپل اکنون کار بر روی یک “دنیای سه‌بعدی ترکیب شده با واقعیت ترکیبی” را آغاز کرده و به دنبال قابلیت‌های جدید برای این منظور است.

این اطلاعات بر اساس فهرست مشاغل اخیر اپل است و اولین بار توسط خود گورمن در آخرین نسخه خبرنامه Power On  ارائه شده است. به گفته این کارشناس برجسته فناوری که سابقه اش در مورد افشای اطلاعات اپل بی عیب و نقص است، شرکت کوپرتینویی می‌تواند در حال ساخت یک محیط مجازی شبیه به “متاورس” مارک زاکربرگ باشد.

گورمن به شوخی می‌گوید که این اصطلاح بحث برانگیز هرگز به طور رسمی توسط شرکت استفاده نخواهد شد اما صرف نظر از اینکه اپل چگونه تصمیم می‌گیرد این دنیای مجازی را نام‌گذاری کند، یک واقعیت مسلم است.  هدست VR/AR شایعه شده، تنها آغاز راه را نشان می‌دهد.

با توجه به اینکه گوگل نیز قرار است به زودی با هدست خودش وارد این معرکه شود، سه غول فناوری آمریکایی به دنبال هموار کردن راه برای آینده VR/AR خواهند بود. به نظر می‌رسد تیم کوک درست گفته است – این واقعاً “چیز بزرگ بعدی” است.

منبع: آی‌تی‌رسان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا