هوش مصنوعی
موضوعات داغ

این هوش مصنوعی در چالش های برنامه نویسی رتبه بالا کسب کرد

محققان شرکت DeepMind هوش مصنوعی ساختند که میتواند در حد چالشهای برنامه نویسی رقابتی کد بزند و نمره نسبتا بالایی کسب کند!

این هوش مصنوعی AlphaCode نام دارد و توانسته در چالشهای برنامه نویسی رقابتی سایت Codeforces در بین 54 درصد رتبه های بالای این سایت قرار بگیرد که برای یک هوش مصنوعی موفقیت بزرگی تلقی می شود.

چالشهای برنامه نویسی رقابتی معمولا مسائل برنامه نویسی هستند که برای حل آنها نیاز به داشتن فهم بالا از الگوریتم ها و تئوری های مختلف علوم کامپیوتر دارند و منطق، ریاضیات و مهارت در برنامه نویسی را با هم ترکیب می کنند. بنابراین حل آنها ابدا کار ساده ای نیست.

هوش مصنوعی AlphaCode در این چالش ها دقیقا مثل یک انسان، ورودی که مساله برنامه نویسی رقابتی به صورت متن خوانا برای انسان را می گیرد و با استفاده از یادگیری هایی که انجام داده، مساله را می فهمد، الگوریتم مناسب برای حل آن را پیدا و حتی ابداع می کند. بعد از پیدا کردن راه حل های مختلف و نوشتن آنها به زبان های ++C یا پایتون، آنهایی که عملکرد بهتری دارند را به عنوان جواب چالش می فرستد.

این هوش مصنوعی با حل کردن چالشهایی سایت Codeforces که قبلا آنها را ندیده، در بین 54 درصد رتبه های بالای این سایت قرار گرفته است.

با اینکه انسان های باهوش میتوانند رتبه ای در بین 90 درصد بالای این سایت قرار بگیرند اما AlphaCode با اینکه هنوز در اول این راه قرار دارد ولی در حد یک شرکت کننده متوسط این سایت ظاهر شده است.

این چالش های برنامه نویسی با کاری که برنامه نویس ها به طور روزانه انجام می دهند متفاوت است و چنین هوش مصنوعی طبیعتا به زودی نمی تواند یک برنامه کامل تجاری را بنویسد اما در کوتاه مدت ممکن است بتواند به خلق ابزارهای بهتر برای کمک به برنامه نویس ها و در بلندمدت به دستیابی به هوش مصنوعی که توانایی حل مشکلات را دارد منجر شود.

اگر به این هوش مصنوعی علاقه مند شدید مراحل حل مساله توسط آن را می توانید در سایت alphacode.deepmind.com تماشا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا