رگولاتوری
موضوعات داغ

برچسب گذاری کیفیت برای سرویس اینترنت در آمریکا اجرا می شود

کمیسیون ارتباطات فدرال امریکا (FCC) به طرحی رای مثبت داده که شرکتهای ارائه دهنده اینترنت (ISP) در این کشور را ملزم می کند، همانند مواد غذایی، برای طرح های مختلف اینترنتشان برچسبی آماده کنند که اطلاعات مختلف آن طرح ها را بدون گیج کردن مخاطب به آنها ارائه دهد.

طبق این طرح FCC، مشابه برچسب محتویات پشت مواد غذایی، شرکتهای ارائه دهنده اینترنت ملزم هستند در این برچسب ها قیمت اولیه خرید طرح اینترنت، سرعت واقعی دانلود و اپلود و همچنین پینگ و پکت لاسی که کاربر می تواند از این طرح انتظار داشته باشد، حداکثر ترافیک آن طرح (در صورت وجود)، احتمال افزایش قیمت طرح در آینده و نحوه مدیریت شبکه توسط آن شرکت مثلا کاهش سرعت بعد از مصرف ترافیک خاصی (در صورت وجود) را دقیقا به کاربر اطلاع دهند.

این برچسب ها باعث افزایش شفافیت برای کاربران می شود و کاربران به صورت مستقیم و بدون نیاز به خواندن و جستجو در جاهای مختلف، می توانند در مدت کمی متوجه شوند که آیا آن سرویس، مطابق نظرشان هست یا خیر و آن سرویس را به راحتی با طرح های اینترنت سایر شرکتها مقایسه کنند.

چنین چیزی در نهایت باعث افزایش رقابت بین شرکتها و احتمالا کاهش قیمتها خواهد شد. این طرح حالا در مرحله نظرخواهی از مردم است و بعد از آن در اواخر سال میلادی جاری و در تاریخ 15 نوامبر، تبدیل به قانون خواهد شد و شرکتها باید از آن تبعیت کنند.

منبع : Theverge.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا