اقتصاد دیجیتالامنیت
موضوعات داغ

تجارت‌های نامتعارف پلتفرم متا

فیس‌بوک ثابت کرده که از هیچ راهی برای ایجاد ثروت از طریق داده‌های کاربران خود صرف‌نظر نمی‌کند و این بار، مشخص گردیده است که همکاری محرمانه ولی نزدیکی با ابر کمپانی‌های تولید دارو در جهان دارد.

فیس‌بوک که به تازگی نام خود را به متا تغییر داده است، به «بیگ فارما» کمک می‌کند تا به‌راحتی جامعه هدف خود که همان بیماران هستند را پیدا کنند. مراکز جمع‌آوری و نگهداری ابر داده‌های شرکت فیس‌بوک تبدیل به بزرگ‌ترین مقصد کمپانی‌های داروسازی شده است.

این شرکت بزرگ فناوری که مالک پلتفرم‌های اینستاگرام، واتس‌اپ و فیس‌بوک است، از طریق هدف قرار دادن کاربران بر اساس علایق و سابقه جستجوی آن‌ها، برای شرکت‌های دارویی که به دنبال فروش دارو به بیماران بالقوه هستند، تبدیل به یک هماهنگ‌کننده جذاب شده است.

پیش‌تر، واشنگتن‌پست در گزارشی تفصیلی مطرح کرد که شرکت‌های دارویی و بهداشتی در سال 2019 تقریباً 1 میلیارد دلار صرف تبلیغات موبایلی در فیس‌بوک کرده‌اند. برخلاف تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی سنتی، تبلیغات فیس‌بوک به این شرکت‌ها کمک می‌کند تا تبلیغات محصولات دارویی خود را به سمت کاربرانی که احتمالاً از بیماری خاصی رنج می‌برند، به شکل دقیقی هدایت کنند

مطالعه متن کامل از طریق این لینک ممکن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا