تله‌پورت هولوگرام افراد بین کشورهای مختلف برای اولین بار در دنیا – دیده بان
هوش مصنوعی
موضوعات داغ

تله‌پورت هولوگرام افراد بین کشورهای مختلف برای اولین بار در دنیا

محققان دانشگاه وسترن انتاریو موفق شدند با کمک چند شرکت دیگر برای اولین بار میان کشورها هولوگرام خود را تله‌پورت کنند.

فناوری هولوپورت ترکیبی از هولوگرام و تله‌پورت است که قبلا توسط ناسا در ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده شده بود. با این حال محققان دانشگاه وسترن انتاریو اکنون برای اولین بار از این فناوری میان کشورها استفاده کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که این قابلیت بیشترین کاربرد را در حوزه ارائه خدمات پزشکی در مناطق دورافتاده داشته باشد.

پژوهشگران دانشگاه وسترن انتاریو برای اولین بار تله‌پورت هولوگرام را میان کشورها انجام دادند. این فناوری که هولوپورت نام دارد، در واقع به افراد اجازه می‌دهد هولوگرام خود را از فاصله دور منتقل کنند. ساخت این فناوری با همکاری چند شرکت از جمله مایکروسافت، شرکت تگزاسی Aexa Aerospace و شرکت کانادایی Leap Biosystems ممکن شده است.

شرکت Aexa دوربین ویژه‌ای را برای ساخت تصاویر هولوگرافیک از سوژه‌ها و محیط پیرامون آن‌ها فراهم کرده که اجازه می‌دهد اشیاء با هدست هولولنز مایکروسافت دیده شوند. ناسا چندی پیش با همین فناوری هولوگرام جراح خود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد.

تله‌پورت هولوگرام در حوزه پزشکی کاربردهای زیادی دارد

محققان دانشگاه وسترن انتاریو حالا در تلاشند تا کاربردهای پزشکی این فناوری را پیدا کنند. اگر هر دو طرف ارتباط از هدست هولولنز استفاده کنند، به نحوی که انگار با هم در یک اتاق حضور دارند، قابلیت برقرار کردن تعامل با محیط را خواهند داشت. پژوهشگران در حال حاضر توانسته‌اند هولوگرام افراد را از آلاباما به لندن و انتاریو بفرستند.

اگرچه این فناوری در حال حاضر می‌تواند صدا و تصویر فرد را به نقاط دورافتاده منتقل کند، ولی فعلا قابلیت دیگری ندارد. چنان‌چه قرار باشد از این فناوری برای امور پزشکی استفاده شود، پزشکان باید برای تشخیص‌های خود به پارامترهای دیگری مثل لمس فیزیکی هم دسترسی داشته باشند. این تیم حالا به دنبال پیاده‌سازی بازخورد هپتیکی است تا امکان لمس فیزیکی را شبیه‌سازی کند.

هولوپورت همچنین می‌توند شرایط جلسات مجازی را بهبود ببخشد و کاری کند که یک روز بتوانیم به صورت از راه دور و سه بعدی با عزیزان خود در ارتباط باشیم.

منبع: دیجیتاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا