امنیت
موضوعات داغ

جریمه مالی سنگین گوگل به دلیل جمع‌آوری دیتاهای مشکوک از کاربران

گوگل در اتحادیه اروپا با نظارت‌های امنیتی زیادی مواجه است، اما سایر نقاط جهان نیز به آرامی شروع به بررسی دقیق‌تر شرکت‌های بزرگ فناوری می‌کنند. کسب‌وکار جستجو در ایالات متحده فشار زیادی را احساس می‌کند، با یک دعوی قضایی که در مورد ردیابی موقعیت کاربر از سال 2018 ایجاد شده است که منجر به تسویه حساب 400 میلیون دلاری فقط در این هفته شد.

این شکایت توسط 40 ایالت مطرح شده است و می‌گویند گوگل به‌طور غیرقانونی مکان‌های کاربران را ردیابی می‌کند. همانطور که رویترز گزارش می‌دهد، تحقیقات توسط اورگان و نبراسکا انجام شد و دادستان‌های کل با گوگل به ردیابی کاربران ادامه دادند، حتی زمانی که آن‌ها تاریخچه مکان را کنار گذاشتند. به نظر می‌رسد این موضوع از سال 2014 وجود داشته است.

این شرکت متعهد شد که ردیابی موقعیت مکانی را حتی بیشتر به عنوان بخشی از حل و فصل بهبود بخشد. گوگل اعلام کرد که کنترل‌های فعالیت و صفحات داده و حریم خصوصی خود را اصلاح می‌کند تا واضح‌تر کند که کدام داده‌ها را با این شرکت به اشتراک می‌گذارید، و در عین حال یک مرکز اطلاعات جامع و واحد که تنظیمات کلیدی موقعیت مکانی را برجسته می‌کند، اضافه می‌شود. همچنین قرار است با ابزاری جدید، حذف داده‌های موقعیت مکانی شما آسان‌تر و سریع‌تر شود. در آخر نیز هنگامی که یک حساب کاربری جدید راه اندازی می‌کنید، این شرکت توضیحات دقیق‌تری در مورد ردیابی موقعیت مکانی و گزینه‌های ردیابی برنامه خود ارائه می‌دهد.

گوگل در حال حاضر برای چند پرونده قضایی دیگر تحت بررسی است. تعدادی از ایالت‌های آمریکا در سال جاری از این شرکت به دلیل مشکلات ردیابی موقعیت شکایت کردند. در همین حال، گوگل همچنین با جریمه‌های بیشتری در اتحادیه اروپا به دلیل گوگل‌شاپ مواجه است و اخیراً مجبور شد رکورد 4.1 میلیارد دلاری را برای نقض قوانین ضد انحصار پیرامون اندروید بپردازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا