اقتصاد دیجیتال
موضوعات داغ

در تکاپوی توسعه زیست بوم اقتصاد دانش بنیان

در این مکتوب تلاش شده است تا با نگاهی تحلیلی به روندها و رویکردهایی که از ابتدای نقش‌آفرینی این معاونت در زمینه سیاست‌گذاری و راهبری علم و فناوری کشور گذشته است، ضمن ترسیم آخرین تصویرها و رویدادها، مروری تاریخی بر اقدامات و سیاست‌های بومی حوزه علم و فناوری صورت گیرد.

از این رو، گزارش حاضر بر آن است تا علاوه بر تشریح مختصری از اقدامات و فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سه سال اخیر و در قالبی نو، دیباچه‌ای باشد بر رویکردهای نوین مدیریت و سیاست‌گذاری علم، فناوری و نوآوری و بستری را برای ایجاد مفاهمه‌ای مشترک در این زمینه بازگشاید.

ذکر این نکته را ضروری می‌دانم که مجموعه اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سایه همدلی، همزبانی و تشریک مساعی همکاران و سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی همچون؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری – بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- نفت – صنعت، معدن و تجارت و بسیاری دیگر از نهادهای ملی و با رایزنی و همفکری صاحب‌نظران، دانشگاهیان، پژوهشگران، فناوران، صاحبان صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان امکان‌پذیر شده و همواره نیز در معرض نقد و نظر ایشان قرار دارد.

امید است در سایه این همگرایی‌ها و هماهنگی‌ها شاهد اتفاقات خجسته‌ای در گذار میهن عزیزمان به سوی قله‌های رشد و شکوفایی باشیم.

این گزارش را از فایل زیر دانلود کنید.

زیست بوم اقتصاد دانش بنیان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا