امنیت
موضوعات داغ

دولت تایوان «تیمی ویژه» برای حفاظت از اسرار تجاری TSMC در آمریکا تشکیل می‌دهد

شرکت TSMC در سال‌های پیش رو دو کارخانه‌ی بزرگ در آریزونای آمریکا احداث می‌کند. دولت تایوان نگران دسترسی غیرقانونی آمریکا به اسرار تجاری بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی قراردادی تراشه در دنیا است.

یکی از مقامات رسمی دولت تایوان در کنفرانسی خبری گفت این کشور تیمی ویژه برای حفاظت از فناوری‌ها و اسرار تجاری TSMC تشکیل می‌دهد. این خبر در حالی اعلام می‌شود که بزرگ‌ترین تراشه‌ساز قراردادی دنیا تصمیم گرفته دو کارخانه‌ی مدرن در ایالات متحده احداث کند. منابع نزدیک‌به تی اس ام سی گفته‌اند کارخانه‌های این شرکت در آمریکا «همیشه یک نسل عقب‌تر از کارخانه‌های تایوان» خواهند بود.

براساس گزارش تامز هاردور، تیم ویژه‌ی دولت تایوان وظیفه‌ی نظارت روی فناوری‌های کلیدی TSMC را برعهده خواهد گرفت، چون از نگاه وزیر علوم و فناوری تایوان، فناوری‌های موردبحث «بخش مهمی از منافع این کشور» هستند.

فعلاً مشخص نیست که تیم موردبحث تا چه حد به درون TSMC نفوذ می‌کند. شاید دولت تایوان از TSMC بخواهد که سیستم‌های امنیتی‌اش را تقویت کند یا یک‌سری از لیتوگرافی‌ها را هرگز در کارخانه‌های آمریکایی مورد استفاده قرار ندهد.

وزیر علوم و فناوری تایوان به صراحت گفته که این کشور می‌خواهد جایگاه TSMC به‌عنوان بزر‌گترین تولیدکننده‌ی قراردادی تراشه در دنیا، تحکیم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا