هوش مصنوعی
موضوعات داغ

زاکربرگ ویدیویی از هدست واقعیت مجازی متا را به اشتراک گذاشت

مارک زاکربرگ ویدیویی از هدست واقعیت مجازی متا را به اشتراک گذاشت.

«مارک زاکربرگ» در صفحه شخصی خود در فیسبوک، دمویی از هدست واقعیت مجازی آینده متا که هم اکنون با نام رمز Project Cambria شناخته می‌شود را به اشتراک گذاشت.

هرچند هدست واقعیت مجازی فیزیکی مذکور در این ویدیو، محو شده است تا شاید طراحی آن لو نرود، اما زاکربرگ تجربه «واقعیت ترکیبی» آن را با استفاده از دوربین‌های رنگی هدست جدید به نمایش گذاشت که در آن تجربه‌ای شبیه به بازی با موجودات بامزه‌ای به کاربران نمایش داده می‌شود.

 

موارد استفاده هدست واقعیت مجازی متا

متا قبلا اعلام کرده بود که امیدوار است تا از این دستگاه، برای تجربیاتی فراتر از بازی‌های ویدیویی و به ویژه برای «بهره وری» مورد استفاده قرار بگیرد. با این وجود، نسخه نمایشی آن که به صورت ویدیو و تحت عنوان «جهانی فراتر» (The World Beyond) منتشر شده، قطعا ماهیت مربوط به بازی آن را نشان می‌دهد.

هدست 299 دلاری Quest 2 این شرکت نیز دارای دوربین‌های عبوری بود، اما آن‌ها فقط قادر به ضبط تصاویر سیاه سفید بودند. سنسورهای داخلی این هدست جدید قادر هستند تا تمام رنگ‌ها را دریافت کنند و این امر ارائه تجربه‌های بیشتری را برای آن‌ها ممکن می‌کند. همچنین متا در این هدست از یک حسگر تشخیص عمق اختصاصی استفاده خواهد کرد تا محتوای دیجیتال را با دقت بیشتری به کاربران ارائه کند.

هنوز سوالات بی‌پاسخ بسیار زیادی در مورد این دستگاه وجود دارد، به ویژه اینکه هدست پروژه کامبریا که از آن به عنوان یک دستگاه «رده بالا» یاد می‌شود، با چه برچسب قیمتی وارد بازار خواهد شد. متا تا حد زیادی محصولات واقعیت مجازی خود را تاکنون با ضرر فروخته است، اما هنوز مشخص نیست که چنین استراتژی را برای بلندمدت در نظر دارد یا خیر. بر اساس گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده، قیمت این هدست 799 دلار خواهد بود، هرچند سخنگو متا در آن زمان گفته بود که قیمت آن «به طور قابل توجهی» بیشتر خواهد بود.

منبع: Protocol.com

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا