اقتصاد دیجیتال
موضوعات داغ

ساخت و فروش NFT؛ آموزش ساده‌ترین راه کسب درآمد دلاری از ارزهای دیجیتال

با ساخت و فروش NFT، تنها چند قدم تا درآمد دلاری از دنیای ارز های دیجیتال فاصله دارید. تجارت NFT ها در دنیای ارز های دیجیتال اخیرا رشد فوق العاده ای داشته و سود های چند میلیون دلاری را نسیب کاربران خود کرده است. تقریبا هر گونه اطلاعاتی از جمله عکس، موسیقی، ویدیو و… قابلیت تبدیل شدن به NFT را دارند. افراد زیادی در بازار ارز های دیجیتال علاقه عجیبی به خرید و فروش NFT ها دارند و بعضا ده ها هزار دلار برای خرید NFT هزینه می‌کنند.

در این مقاله مفهوم NFT، آموزش ساخت NFT و روش به فروش رساندن آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با مطالعه این مقاله به جرأت می توان گفت اگر شما بتوانید یک محصول جذاب و مخاطب‌پسند را به NFT تبدیل کنید. تنها چند قدم با درآمد دلاری از فروش آن فاصله دارید.

NFT چیست؟

NFTمخفف عبارت Non Fungible Token به معنای توکن های غیر مثلی است. به عبارتی به نوعی ارز دیجیتال که مثل آن وجود نداشته باشد، NFT می گویند. برای درک آسان تفاوت NFT ها و سایر ارز های دیجیتال، مثالی ارائه می کنیم.

به عنوان مثال بیت کوین یک رمز ارز مثلی است. زیرا هر واحد بیت کوین منحصر به فرد نیست و مانند آن به مقدار زیادی وجود دارد. اما اگر فرضا نقاشی مونالیزا یک NFT باشد، به علت اینکه مانند آن در سراسر دنیا وجود ندارد، آن را به عنوان یک توکن غیر مثلی می‌شناسیم. یعنی مثل آن وجود ندارد و فقط همان یک عدد است.

علت محبوبیتNFT چیست؟

همان طور که بیان کردیم، از هر NFT فقط یک عدد موجود است و آن را به عنوان یک دارایی منحصر به فرد می شناسیم.

برخی از افراد با توجه به شخصیت و روحیاتشان، مایلند صاحب چیز های خاص و تک باشند. این افراد حاضرند صدها یا هزاران دلار برای دریافت اطلاعات بکری که فقط خودشان مالک آن باشند هزینه کنند.

از طرفی NFT ها فرصت کسب درآمد برای بسیاری از هنرمندانی که توانایی ارائه آثارشان را نداشتند فراهم کرده است. به عنوان مثال فرض کنید شما یک عکاس یا موسیقیدان هستید که به هر دلیلی شرایط ارائه آثار هنری خود را ندارید.

با وجود صنعت NFT می‌توانید کارهای خود را به NFT تبدیل کنید و با فروش آن به درآمد دلاری برسید.

بیایید زودتر وارد دنیای شگفت انگیز و جذاب NFT ها شویم و ببینیم چطور می توانیم NFT خود را بسازیم و با فروش آن به درآمد دلاری برسیم.

آموزش گام به گام ساخت و فروش NFT

در این بخش ما قصد داریم یک عکس را به NFT تبدیل کنیم. و آن را در یکی از سایت های فعال در زمینه خرید و فروش NFT برای فروش بگذاریم.

وارد وبسایت rarible.com شوید. ابتدا باید یک کیف پول خود را به سایت متصل کنید. برای این کار روی گزینه Sign in کلیک کنید.

ما قصد داریم کیف پول متامسک (MetaMask) را به سایت متصل کنیم. برای این کار روی گزینه Sign in with Metamask کلیک کنید. توجه داشته باشید که حتما کیف پول متامسک را روی شبکه اتریوم قرار دهید.

پس از اتصال کیف پول تیک گزینه های مربوط به سن قانونی و قوانین سایت Rarible را فعال کنید و Proceed را بزنید.

در ادامه مراحل روش ساختن NFT و به فروش گذاشتن آن را بررسی می‌کنیم.

در صفحه اصلی سایت rarible روی گزینه Create کلیک کنید.

در صفحه بعد باید مشخص کنید که نوع NFT شما تک یا یک عدد (Single) باشد یا چند عدد (Multiple) از آن موجود شود. ما روی گزینه Single می زنیم.

در صفحه جدید باید فایل خود را آپلود کنید. این فایل می توانید به صورت گیف، عکس، صوت، فیلم، فایل PNG و فایل WEBP باشد. همچنین حجم آن از 100 مگابایت نباید بیشتر شود. در قسمت Upload file روی گزینه Choose File کلیک کنید و فایل را از سیستم خود انتخاب کنید.

NFT خود را می توانید به دو صورت Fixed Price و Timed Auction بفروشید.

Fixed Price: در این حالت قیمت NFT خود را مشخص می کنید و دیگران با همان قیمت مشخص شده NFT را از شما خریداری می کنند. در بخش Priceقیمت مورد نظر خود را وارد کنید. می توانید این قیمت را برحسب ETH و یا رمز ارز های مشخص شده در منوی آبشاری رو به روی Enter Price for one piece مشخص کنید.

به عنوان مثال ما قیمت 0.01 اتریوم را برای NFT خود مشخص کردیم. دقت داشته باشید که وبسایت 2.5 درصد از مبلغی که NFT شما به فروش می‌رسد را به عنوان کارمزد، جهت خدمات سایت دریافت می‌کند.

: در این بخش می توانید NFT خود را به مزایده بگذارید. در قسمت Enter Minimum bid حداقل قیمت مورد نظر برای مزایده را وارد کنید.

در قسمت Starting Date باید تاریخ شروع مزایده را مشخص کنید. می توانید روی حالت Right after listing به معنای درست پس از لیست شدن در سایت یا روی حالت Pick specific date قرار دهید و یک تاریخ مشخص را تعیین کنید تا در آن تاریخ مزایده شروع شود.

در قسمت Expiration Date نیز می توانید تعداد روز های برگزاری مزایده را مشخص کنید. به عنوان مثال می توانید تعیین کنید برای 1 یا 4 روز مزایده پابرجا بماند.

در بخش Choose Collection با کلیک بر روی گزینه Create ERC-721 می توانید برای NFT خود در بلاکچین اتریوم، یک شناسنامه درست کنید.

با کلیک رو Choose file می توانید برای NFT خود یک آیکون تعیین کنید.

در قسمت Display name نام NFT را تعیین کنید.

در قسمت Symbol، نماد NFT را تعیین کنید. برای مثال مانند نماد بیت کوین BTC است.

در قسمت Description، توضیحاتی برای NFT بنویسید.

در قسمت Short url، می توانید یک لینک کوتاه برای NFT خود در سایت Rarible بنویسید تا هر فردی با سرچ کردن آن، به صورت مستقیم به صفحه NFT شما وارد شود.

در نهایت در قسمت Name می توانید نام NFT خود را برای نمایش در سایت تعیین کنید. همچنین در بخش Description می توانید توضیحات NFT خود را برای نمایش در سایت مشخص کنید.

بخش Royalties یکی از جذاب ترین بخش های سایت Rarible است. برای درک بهتر این بخش، کاربرد آن را با یک مثال توضیح می دهیم.

فرض کنید شما یک آلبوم موسیقی را با قیمت 0.5 اتریوم تبدیل به NFT می کنید و Royalties آن را 20 درصد تعیین می کند. اگر فردی این آلبوم موسیقی را به صورت NFT از شما خریداری کند. و قصد داشته باشد دوباره آن را با قیمت 0.7 اتریوم به فروش برساند. پس از اینکه آلبوم را بفروشد، 20 درصد از پولی که دریافت می کند به شما به عنوان شخصی که آلبوم موسیقی را به NFT تبدیل کرده بود می رسد. زیرا اولین شخصی که NFT را ایجاد کرده از لحاظ معنوی مالک آن است. با این کار حق کپی رایت نیز رعایت می شود.

البته در نظر داشته باشید، در صورتی که درصد بالایی برای Royalties مشخص کنید، عملا خرید و فروش NFT خود را کاهش می دهید. زیرا اگر شخصی که NFT را از شما خریداری می کند، لازم باشد برای فروش آن درصد زیادی از پولی که دریافت می‌کند را به عنوان کارمزد به شما پرداخت کند، عملا خرید و فروش NFT برایش سودی نخواهد داشت و از خرید آن صرف نظر می کند.

پس از تعیین تمامی این موارد روی Create item کلیک کنید. وبسایت Rarible به صورت اتوماتیک به کیف پول شما متصل می شود و از شما می خواهد چند کارمزد را بپردازید.

شما تنها کافی است هر کارمزد را تأیید کنید تا در نهایت NFT شما ساخته شود و برای فروش روی وبسایت قرار بگیرد.

روزانه میلیارد ها دلار در بازار NFT ها بین معامله گران رد و بدل می شود. این بازار پتانسیل رشد بسیار بالایی دارد و اکثر معامله گران و کارشناسان در آموزش ارز دیجیتال، آینده بسیار روشنی را برای بازار NFT ها متصورند.

در این مقاله مفهوم NFT، علت محبوبیت آن و آموزش ساخت و فروش NFT توسط آکادمی آینده برای کاربران علاقه مند به فعالیت در دنیای ارز های دیجیتال تهیه و تنظیم شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا