اقتصاد دیجیتال
موضوعات داغ

سهم سامسونگ از بازار جهانی اسمارت‌فون به بالاترین رقم طی 5 سال گذشته رسید

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که سامسونگ الکترونیکس در 3 ماهه نخست سال 2022 به لحاظ عملکرد کاملا قدرتمند ظاهر شده است. در این دوره کمپانی کره‌ای ظاهرا موفق به کسب بیش‌ترین میزان سهم از بازار طی مدت 5 سال گذشته شده و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرده است.

موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics در گزارش اخیر خود به این خبر اشاره نموده است. این گزارش نشان می‌دهد که فروش جهانی گوشی‌های هوشمند طی 3 ماهه اول سال 2022 در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 11 درصد کاهش یافته و به 314 میلیون دستگاه رسیده است. با این‌حال علیرغم چنین کاهشی غول فناوری کره‌ای موفق به تصاحب سهم چشمگیر 24 درصدی از بازار جهانی طی 3 ماهه ابتدایی سال جاری میلادی شد.

از سوی دیگر اپل با کسب سهم 18 درصدی از بازار در جایگاه دوم ایستاد و شرکت‌های شیائومی، اوپو (به‌همراه وان‌پلاس) و ویوو نیز رتبه‌های سوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

Woody Oh؛ مدیر موسسه Stategy Analytics اعلام می‌کند: “برآوردهای ما نشان می‌دهند که در 3 ماهه نخست سال 2022 شرکت سامسونگ موفق به فروش 75 میلیون دستگاه اسمارت‌فون شده و با کسب سهم 24 درصدی از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند به‌عنوان برند پیشتاز در این حوزه نقش‌آفرینی کرده است. این رقم نشان‌دهنده بیش‌ترین سهم سامسونگ از بازار برای 3 ماهه نخست از سال 2017 تا به امروز است. میزان تقاضا برای پرچم‌داران سری گلکسی S22 خصوصا مدل گلکسی S22 اولترا با قیمت‌گذاری گران‌تر بسیار بالا بود. با این‌حال سامسونگ کماکان به روند توسعه بازار برای گوشی‌های سری گلکسی A در مناطق مختلف جهان ادامه می‌دهد.”

به عبارت دیگر گوشی‌های هوشمند سامسونگ در طیف‌های مختلف، موفقیت‌های بزرگی را در سراسر جهان تجربه کردند. اما در حال حاضر انتظار می‌رود که بازار جهانی اسمارت‌فون در سال 2022 با افت حدودا 1 الی 2 درصدی مواجه شود. این پدیده احتمالا از پیامدهای مسائل ژئوپولتیک، کمبود قطعات، تورم قیمتی، نوسانات نرخ ارز و همچنین شیوع مداوم ویروس کرونا ناشی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا