هوش مصنوعی
موضوعات داغ

طرح راهبرد ملی تحقیق و توسعه هوش مصنوعی در آمریکا

سند پیش رو بخشی از طرح کلان “پیشگامی آمریکا در هوش مصنوعی” است که با هدف استمرار رهبری آمریکا در زمینه هوش مصنوعی در سال 2019 به امضای رئیس جمهور این کشور رسیده است.

این طرح در اصل یک راهبرد دولتی است که در همکاری و تعامل با بخش خصوصی، دانشگاه، عموم مردم و شرکای بین‌المللی اجرا خواهد شد.

یکی از مهمترین بخش‌های این طرح کلان که سند پیش رو را تشکیل می‌دهد، بررسی اولویت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه تحقیق و توسعه (R&D ) هوش مصنوعی است. این موضوع پیش از این و در سال 2016 نیز مورد توجه سیاستگذاران آمریکایی قرار گرفته بود و اولین نسخه از “طرح راهبرد ملی تحقیق و توسعه هوش مصنوعی” که طرح حاضر اشتراکات زیادی با آن دارد، همان زمان منتشر شده بود.

سند حاضر از 8 راهبرد اصلی تشکیل شده است که بطورخلاصه عبارتند از: ضرورت سرمایه‌گذاری بلند مدت در هوش مصنوعی، توسعه روشهای تعامل انسان و هوش مصنوعی، توجه به پیامدهای اخلاقی-اجتماعی، ارتقا امنیت سیستم‌های هوش مصنوعی، ایجاد مجموعه داده‌ها برای آزمایش نتایج، ارزیابی فناوری‌های هوش مصنوعی از طریق استانداردهای مشخص، توجه بیشتر به نیروهای کار متخصص در زمینه تحقیق و توسعه، گسترش همکاری بین بخش‌های خصوصی و دولتی.

متن کامل این سند را از فایل زیر دانلود کنید.

1645513503673iqkfjp9k7ip0ka1qipo4qgj3s0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا