رگولاتوری
موضوعات داغ

مرکز ملی فضای مجازی تشدید روند ایران‌هراسی سایبری را محکوم کرد

مرکز ملی فضای مجازی تشدید روند ایران هراسی سایبری را محکوم کرد.

شواهد و قرائن بیانگر یک سناریو سازی سیاسی بین‌المللی با هدایت و راهبری کشورهایی است که خود دکترین و راهبرد تهاجمی سایبری دارند، برنامه‌های شنود عظیم در مقیاس جهانی تدارک دیده‌اند و امپراتوری هک و نفوذ ایجاد نموده‌ و اولین حمله سایبری را علیه تأسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز در سال‌های گذشته رقم‌ زده‌اند.

مرکز ملی فضای مجازی این اقدام را در چارچوب سناریوسازی با هدف تخریب وجهه بین‌المللی کشور، اعمال فشار و توجیه و زمینه ساز اقدامات یک جانبه ظالمانه و غیرقانونی ارزیابی می‌نماید و این قبیل اقدامات را یک جریان سازی سیاسی مبتنی بر شواهد و ادعاهای ساختگی و جعلی می‌ داند و بر این امر تاکید می نماید که بر اساس هنجارهای بین المللی، انتساب هر عملی به دیگر کشورها باید بر اساس ادله کافی صورت پذیرد و در صورت بروز حوادث در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، کشورها باید همه اطلاعات مرتبط از جمله زمینه گسترده رویداد، چالش های انتساب در محیط فناوری اطلاعات و ماهیت و میزان پیامدها را مد نظر قرار دهند.

همچنین طیف گسترده ای از عوامل باید قبل از تعیین منشا حوادث بررسی گردد. این امر که تا کنون شواهد و ادله فنی و حقوقی کافی و معتبر از سوی کشورهای مدعی ارائه نگردیده، اعتبار ادعاهای آنها را مخدوش می سازد.

مطالعه متن کامل: https://b2n.ir/s96334

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا