اقتصاد دیجیتال
موضوعات داغ

مصوبه قانونی ارزهای دیجیتال تا چند روز دیگر در دولت تصویب می‌شود

وزیر اقتصاد گفت: مصوبه قانونی ارزهای دیجیتال تا چند روز دیگر در دولت تصویب می‌شود.

احسان خاندوزی، گفته مصوبه‌ای در ستاد اقتصادی دولت مطرح شده است که تا چند روز دیگر تصویب خواهد شد و با این کار برای اولین بار قاعده‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال صورت خواهد گرفت.

وی  در رابطه با پرداخت مالیات از سوی فعالان حوزه ارزهای دیجیتال، گفته است:فردی در یک سال ۱٬۰۰۰ ميليارد تومان پول به حسابش آمده بود اما یک ریال مالیات نداده بود. بررسی کردیم و دیدم این فرد در حوزه رمزارز فعال است. یک‌صدم این درآمد را کارآفرینان و تولیدکنندگان با کلی زحمت به دست می‌آورند؛ اما این افراد به این راحتی این درآمدها را بدون پرداخت مالیات به دست می‌آورند.

خاندوزی یکی از موانع شکل‌گیری جمهوری اقتصادی را تعارض منافع عنوان کرد و گفت: دولت باید بتواند نقش تسهیل‌گر را ایفا کند. تعارض منافع بخش مهمی از کارها بود که انجام شد. سعی کردیم با تسهیل صدور مجوزها جاده را برای مردم هموار کنیم. بازرسی برای این کار گذاشتیم و همکارانم در حوزه مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار با مدیران همه دستگاه‌ها جلسه می گذاشتند و تلاش شد با تسهیل مقررات، ضوابط صدور مجوز هم تسهیل شود. برداشت ما این است که با این سیاست‌ها اجزای یک مجموعه را تکمیل می‌کنیم.

او تأکید کرد: تلاش این بوده که فضای جدید هم ایجاد کنیم. همین رمزارز فضای بدی نیست و اتفاقاً موقعیت مناسبی است و به جای اینکه فقط بگوییم کسب‌وکار یعنی کارهایی که قدیمی‌ها انجام می‌دادند، باید سازوکاری برای کسب وکارهای جدید فراهم کنیم.

وزیر اقتصاد گفت:یک گام مهم را امسال پشت سر گذاشتم و آن این بوده است که تا پیش از این برخی نهادهایی کلاً مخالف رمزارز بودند و ما توانستیم آنها را قانع کنیم مبنی بر اینکه اینها را باید هدایت و بر آنها نظارت کرد. اگر رمزارزها در خدمت تجارت خارجی قرار گرفتند و نیازی به ارز نبود، باید دست آن فعال اقتصادی را ببوسیم.

خاندوزی در پایان افزود: مصوبه‌ای در ستاد اقتصادی دولت داشته‌ایم که تا چند روز آینده در هیئت‌دولت تصویب خواهد شد و قاعده‌گذاری برای اولین بار در حوزه رمزارز انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا