مقررات جدید بانکی در سنگاپور برای جلوگیری از حملات اینترنتی – دیده بان
رگولاتوری
موضوعات داغ

مقررات جدید بانکی در سنگاپور برای جلوگیری از حملات اینترنتی

بانک‌های سنگاپور موظف شده‌اند که به عنوان ابزار امنیتی جدید برای محافظت در برابر حملات در حال افزایش اینترنتی قابلیت «قطع سرویس» را اضافه کنند. به مشتریان نیز توصیه شده که از طریق برنامه‌های بانکی و نه صفحات مرورگر، حساب‌های خود را دنبال کنند تا خطرات به حداقل برسد.

این مجموعه اقدامات جدید تکمیل‌کننده اقداماتی است که این کشور در دی ماه سال گذشته شروع کرد. در این زمان کلاهبرداری‌های آنلاین از تعدادی از کاربران بانک‌های این کشور باعث شد مجموعا حدود ۶.۳۲ میلیون دلار به سرقت رود و از آن زمان جلوگیری از رخ دادن دوباره چنین حوادثی در این کشور بسیار حیاتی شده است.

این مقررات جدید از سوی نهاد مالی سنگاپور و اتحادیه بانک‌های این کشور معرفی شده است. بانک‌های محلی موظف به ارائه گزارش‌های دقیق درباره اجرای این قوانین هستند و همچنین انجام تراکنش‌های بالا نیاز به تایید مشتری دارد. در این مقررات تلاش شده است تا تراکنش‌های پرخطر را تا حد ممکن شناسایی کرده و انجام آن‌ها را سخت‌تر کند.

بانک‌ها همچنین باید نماینده‌های خود را به مرکز مقابله با فساد نیروی پلیس این کشور معرفی کنند تا در صورت رخ دادن حادثه سایبری، سریع حساب در خطر قرار گرفته، مسدود شود و عملیات بازیابی انجام شود.

قابلیت قطع سرویس در شرایط اورژانسی به کاربران این امکان را می‌دهد که پس از آن که متوجه نفوذ سایبری شدند، به سرعت حساب خود را مسدود کنند. این قابلیت همچنین باعث می‌شود تا بانک‌ها نیز سامانه نظارتی خود را تقویت کنند تا راه‌های مختلف فساد را بتوانند شناسایی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا