هرآنچه از کنفرانس گوگل I/O 2022 انتظار داریم – دیده بان
اقتصاد دیجیتال
موضوعات داغ

هرآنچه از کنفرانس گوگل I/O 2022 انتظار داریم

گوگل امسال مانند سنت چند ساله‌اش کنفرانسی برای معرفی جدیدترین نسخه مهم‌ترین محصول نرم افزاری‌اش یعنی اندروید برگزار می‌کند، اما اندروید تنها محصول در این رویداد نخواهد بود. حالا که فاصله کوتاهی تا برگزاری کنفرانس گوگل I/O 2022 داریم، بیایید نگاهی به محصولات احتمالی حاضر در این رویداد داشته باشیم.

گوگل در سال‌های دور در I/O تنها روی توسعه‌دهندگان تمرکز داشت و آن‌ها را هدف قرار می‌داد، اما با گذر زمان و البته اضافه شدن دستگاه‌های پیکسل به سبد محصولات این غول فناوری، کم کم مصرف‌کنندگان نهایی هم مورد توجه قرار گرفتند. بنابراین کنفرانس‌های I/O چند سال اخیر هم برای توسعه‌دهندگان و هم برای مصرف‌کنندگان نهایی بود. در ادامه می‌خواهیم نگاهی به خود مراسم و انتظاراتمان از آن داشته باشیم.

اطلاعات مهم درباره گوگل I/O 2022

بیایید قبل از اینکه به سراغ محصولات احتمالی حاضر در این رویداد برویم، نگاهی به خود کنفرانس داشته باشیم.

گوگل I/O چیست؟ گوگل I/O کنفرانس سالانه گوگل برای توسعه‌دهندگان است. در این رویداد توسعه‌دهندگان با جدیدترین پیشرفت‌ها برای بهبود اپ‌ها و دیگر سرویس‌های اکوسیستم گوگل دسترسی روبه‌رو می‌شوند. در حالت کلی با یک رویداد مهم روبه‌رو هستیم.

گوگل I/O امسال چه تاریخی برگزار می‌شود؟ رویداد امسال در تاریخ 21 و 22 اردیبهشت (11 و 12 مه) برگزار خواهد شد که روز اصلی آن که شاهد معرفی محصولات جدید خواهیم بود، چهارشنبه ساعت 21:30 به وقت ایران است.

کنفرانس گوگل I/O 2022 کجا برگزار خواهد شد؟ امسال افراد کمی می‌توانند در این رویداد در مانتین ویو، کالیفرنیا حضور داشته باشند، با این وجود اکثر افراد تنها به صورت آنلاین و مجازی می‌توانند این مراسم را دنبال کنند.

محصولات احتمالی کنفرانس گوگل I/O 2022

در این رویداد با محصولات نرم افزاری و البته سخت افزاری زیادی روبه‌رو خواهیم شد، هرچند درباره تمام آن‌ها مطمئن نیستیم و تنها می‌توانیم درباره اندروید 13 با قطعیت صحبت کنیم. علت این موضوع هم انتشار چندین نسخه پیش نمایش توسعه‌دهندگان و همچنین اولین نسخه بتای عمومی این سیستم عامل است.

اما گوگل در رویداد چهارشنبه شب خود از چه محصولاتی رونمایی خواهد کرد؟

اندروید 13

مهم‌ترین محصول نرم افزاری این رویداد اندروید 13 خواهد بود که بدون هیچ شکی گوگل از آن رونمایی خواهد کرد. همانطور که گفتیم اولین نسخه پیش نمایش توسعه‌دهندگان آن فوریه 2022 منتشر شد و همچنین چند هفته پیش هم اولین نسخه بتای عمومی‌اش از راه رسید، البته برای برخی گوشی‌های پیکسل.

اگرچه از برخی قابلیت‌های این سیستم عامل اطلاع داریم، اما گوگل در رویداد چهارشنبه شب اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر خواهد کرد. علاوه بر اطلاع از ویژگی‌های این سیستم عامل، گوگل باید تاریخ انتشار اندروید 13 را هم اعلام کند.

پیکسل 6a در گوگل I/O 2022

گوگل معمولا در رویدادهای I/O از گوشی‌های سری A پیکسل رونمایی نمی‌کند، اما طبق اکثر شایعات احتمالا امسال موضوع کمی متفاوت خواهد بود. آنطور که گزارش‌ها می‌گویند، در کنفرانس Google I/O 2022 شاهد معرفی پیکسل 6a خواهیم بود. با وجود رونمایی از این محصول، احتمالا گوگل تا دو ماه دیگر و در ماه ژوئیه آن را روانه بازار نخواهد کرد.

این گوشی هوشمند احتمالا مانند برادرانش یعنی پیکسل 6 و 6 پرو از تراشه اختصاصی گوگل به نام تنسور استفاده می‌کند و همچنین با زبان طراحی مشابه دیگر اعضای این خانواده از راه می‌رسد. حتی شاید روی پنل پشتی این محصول شاهد قرارگیری دوربین اصلی سه‌گانه باشیم، هرچند استفاده از دوربین دوگانه منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

پیکسل واچ گوگل

یکی دیگر از محصولات سخت افزاری مورد انتظار برای رویداد چهارشنبه شب، پیکسل واچ یعنی اولین ساعت هوشمند گوگل است. مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره این محصول هستیم و حتی نام آن از منابع مختلف تایید شده است. به گفته یکی از منابع معتبر دنیای فناوری به نام «جان پراسر»، این ساعت هوشمند قیمتی در محدوده 300 تا 400 دلار خواهد داشت و احتمالا در دو سایز و چهار رنگ از راه می‌رسد.

از گزارش‌ها و شایعات که بگذریم، به تصاویر واقعی این محصول می‌رسیم. چند وقت پیش فردی نمونه اولیه ساعت هوشمند گوگل را در رستورانی پیدا کرد و تصاویر زیادی از آن به اینترنت راه پیدا کردند. با توجه به این تصاویر، ظاهرا پیکسل واچ یک ساعت هوشمند جذاب خواهد بود، هرچند نباید انتظار شکست اپل واچ را از سوی آن داشته باشید.

نمایشگر هوشمند جدید نست هاب

در سال‌های اخیر چندین نمایشگر هوشمند وارد بازار شده‌اند و اگرچه نسل دوم نست هاب و نست هاب مکس محصولات فوق‌العاده‌ای هستند، اما گوگل باید نسل جدید آن‌ها را معرفی کند. طبق شایعات، گوگل روی نسل جدید نمایشگر هوشمند نست هاب کار می‌کند که از نمایشگر جداشونده بهره می‌برد.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری درباره این محصول نداریم، اما به نظر می‌رسد با تبلت/نمایشگر هوشمند روبه‌رو می‌شویم که می‌تواند از دستیار دیجیتال استفاده کند و برای مشاهده فایل‌های رسانه‌ای و وبگردی هم مورد استفاده قرار بگیرد.

محصولاتی که احتمال معرفی آن‌ها پایین است

در حالی که به احتمال زیاد شاهد معرفی محصولات بالا در رویداد Google I/O 2022 خواهیم بود، دستگاه‌های دیگری هم هستند که شاید در این کنفرانس معرفی شوند، هرچند شانس رونمایی از آن‌ها کم است.

گوشی تاشو گوگل

یکی دیگر از محصولات سخت افزاری گوگل که مدت‌هاست شایعات زیادی از آن به گوش می‌رسد و در ماه‌های اخیر حجم این شایعات افزایش یافته، گوشی تاشو پیکسل نوت‌پد است. تا به امروز گزارش‌های زیادی درباره مشخصات فنی، طراحی و قیمت این دستگاه منتشر شده و حتی معرفی سیستم عامل اندروید 12L خودش می‌تواند نشانه‌ای برای توسعه آن باشد.

با وجود تمام این موارد، انتظار نداریم که گوگل این گوشی را در رویداد چهارشنبه معرفی کند. البته شاید این غول جستجوی اینترنتی در I/O 2022 کمی اطلاعات از این گوشی با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارد. با این وجود باید منتظر معرفی گوشی تاشو گوگل در یک مراسم جداگانه باشیم، شاید در رویداد رونمایی از سری پیکسل 7.

اعلام خبر بازگشت گوگل والت

گوگل والت برای یک مدت طولانی بخشی از گوگل پی (Google Pay) بود، اما در نهایت بازنشسته شد. با این حال طبق شایعات اخیر باید منتظر بازگشت نام گوگل والت باشیم، آن هم در قالب برنامه‌ای برای مدیریت کارت‌ها. البته گوگل پی همچنان برای پرداخت‌های بدون تماس به فعالیت ادامه خواهد داشت.

انتشار اطلاعات درباره سری پیکسل 7

این احتمال وجود دارد که درست مانند گوشی تاشو پیکسل نوت‌پد، گوگل در رویداد این هفته خود اطلاعاتی درباره سری پیکسل 7 منتشر کند. برای مثال شاید این غول فناوری اطلاعاتی درباره تراشه تنسور 2 در اختیارمان قرار دهد، هرچند چنین کاری کمی بعید به نظر می‌رسد.

برای آشنایی با محصولات جدید گوگل تنها باید چند روز دیگر صبر کنیم، شاید این غول جستجوی اینترنتی در کنفرانس خود با معرفی محصولی خاص و دور از انتظار، غافلگیرمان کند.

منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا