امنیت
موضوعات داغ

پورتال ملی خدمات امنیت سایبری در عربستان سعودی راه اندازی شد

سازمان امنیت سایبری ملی (NCA) عربستان سعودی پورتال ملی خدمات امنیت سایبری (HASEEN) را با هدف توسعه و مدیریت خدمات سایبری، حمایت از سازوکارهای ارتباطی برای ذینفعان ملی و ارتقای سطح امنیت سایبری در این کشور راه‌اندازی کرد.

پرتال یاد شده که پایان سال 2022، ظرفیت ارائه خدمات به بیش از 400 نهاد ملی را خواهد داشت, اکنون در مرحله اول خود قرار دارد و از 4 پلتفرم شامل اشتراک‌گذاری اطلاعات، مدیریت انطباق، بررسی فایل‌ها و پیوندها و احراز هویت ایمیل تشکیل شده است.

پلتفرم به اشتراک‌گذاری اطلاعات، داده‌های تحقیقی در مورد تهدیدات محلی و جهانی را فعال و به نهادها کمک می‌کند تا اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند؛ در حالیکه، پلتفرم مدیریت انطباق برای اندازه‌گیری سطح انطباق مقامات ملی در مورد الزامات امنیت سایبری و کنترل های صادر شده از سوی مرجع سازمان امنیت سایبری ملی عربستان استفاده می‌شود.

پلتفرم احراز هویت ایمیل، نام‌های دامنه ایمیل نهادهای ملی را مصون‌سازی و احراز هویت می‌کند تا آنها را در برابر جعل و استفاده غیرمجاز محافظت کند. پلتفرم بررسی فایل‌ها و پیوندها تجزیه و تحلیل ایمن فایل‌ها و پیوندها را در یک محیط ایزوله ارائه می‌دهد و نرم‌افزارهای مخرب را برای محدود کردن نفوذهای سایبری شناسایی می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا