پیش‌بینی کارشناسان از وضعیت امنیت سایبری در سال ۲۰۲۳ چیست؟ – دیده بان
امنیت
موضوعات داغ

پیش‌بینی کارشناسان از وضعیت امنیت سایبری در سال ۲۰۲۳ چیست؟

امنیت سایبری در سال‌های اخیر و به دنبال افزایش حملات سایبری در کانون توجه محافل علمی و سیاسی ملی و جهانی قرار گرفته است.

با بروز بحران‌های جهانی چون همه‌گیری کووید ۱۹ و جنگ روسیه و اوکراین، حوادث سایبری علیه شرکت‌های فناوری کوچک و بزرگ، زیرساخت‌های حیاتی، مراکز علمی، آموزشی و بهداشتی افزایش محسوسی یافته است. این حوادث لزوم اندیشیدن تدابیری موثرتر برای حفظ امنیت سایبری در سال ٢٠٢٣ را برجسته ساخته و به دغدغه اساسی کشورها تبدیل شده است.

با این حال طی سال‌های اخیر افزایش سرسام آور نرخ بهره، ترس از رکود اقتصادی، پیامدهای همه‌گیری کرونا و جنگ اوکراین منجر به افزایش بی‌ثباتی بازارها و به دنبال آن کاهش سرمایه‌گذاری در صنعت فناوری شده است. آمارها حاکی از آن است که ارزش کل بازار امنیت سایبری در سال ۲۰۲۲ به ۳۴ میلیارد دلار رسیده که کاهش قابل توجهی نسبت به میزان ۹۱ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد. در حالی که مجموع معاملات کلان این حوزه در سال ۲۰۲۱ میلادی، ۸۸۹ مورد بوده، این رقم در سال ٢٠٢٢ به ٦٧٨ مورد کاهش یافته است.

وبگاه verdict در گزارش تازه خود به دنبال پاسخ به این پرسش است که سال ۲۰۲۳ در زمینه امنیت سایبری چه دستاوردهایی خواهد داشت و تمرکز مسئولین امر بر چه مسائلی معطوف خواهد بود.

این گزارش را از فایل زیر دانلود کنید.

امنیت سایبری ۲۰۲۳

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا