کره جنوبی نمونه اولیه شبکه 6G را تا 2026 آماده می کند – دیده بان
شبکه‌های ارتباطی
موضوعات داغ

کره جنوبی نمونه اولیه شبکه 6G را تا 2026 آماده می کند

دولت کره‌جنوبی به‌دنبال آماده سازی نمونه‌های اولیه شبکه 6G تا سال 2026 است.

فناوری 5G نه‌تنها برای کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون بلکه برای دولت‌ها نیز به میدان رقابت تبدیل شده است. اما این فناوری هم‌اکنون تثبیت شده و توجه دولت‌ها روی تکنولوژی‌ جدید 6G متمرکز شده است. اما 6G چیست؟

حداکثر نرخ تبادل داده برابر با 1 ترابیت برثانیه (یعنی 1000 برابر پهنای باند یک درگاه اترنت معمولی) و تاخیر زمانی کمتر از 1 میکروثانیه (یک ده هزارم ثانیه) برخی الزامات عملکردی این فناوری را تشکیل می‌دهند. هدف شبکه 6G در مقایسه با 5G، ارتقاء 50 برابری حداکثر سرعت تبادل داده و کاهش 10 برابری زمان تاخیر است. در ادامه نمودار منتشر شده توسط شرکت سامسونگ را ملاحظه می‌کنید. این نمودار به مقایسه ویژگی‌های شبکه 5G (با رنگ آبی روشن) و اهداف شبکه نسل ششم (با رنگ آبی تیره‌تر) پرداخته است.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ گرایش به سوی تکنولوژی 6G صرفا محدود به شرکت‌های مختلف نبوده و دولت کره‌جنوبی نیز مایل به مشارکت اساسی در روند توسعه شبکه‌های موبایلی نسل آینده است. کمیته انتقال نهاد ریاست‌جمهوری کره اعلام کرد: “وقتی نوبت به محرک‌های رشد اقتصادی در آینده می‌رسد؛ بایستی خاطرنشان کرد که دولت فعلی روی تراشه‌های غیر حافظه، خودروهای نسل جدید، بیوتکنولوژی و مراقبت‌های بهداشتی تمرکز نموده است. دولت جدید در حال برنامه‌ریزی برای اضافه نمودن ارتباطات 6G، باتری ثانویه، نمایشگر، دفاع و هوافضا، نیروگاه‌های هسته‌ای پیشرفته و محتوای دیجیتال است.”

هدف این است که نمونه‌های اولیه فناوری 6G را در سال 2026 آماده‌سازی نماییم. به‌طور کلی این فناوری باید در اواخر دهه 2020 یا اوایل دهه 2030 برای تجاری‌سازی مهیا شود. دولت قصد دارد تا در سریع‌ترین زمان ممکن به این هدف دست پیدا کند.

در این میان کارهای زیادی جهت انجام باقی مانده است. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که همه چیز به سرعت در حال پیشرفت است. سال گذشته شرکت سامسونگ از قابلیت انتقال امواج 6G در بعد مسافتی 15 متر رونمایی کرد. ال‌جی این قابلیت را بهبود داد و موفق به انتقال سیگنال میان ساختمان‌هایی با فواصل 100 متری از یکدیگر شد.

هر 2 کمپانی از سیگنال‌هایی با فرکانس بیش از 100 گیگاهرتز استفاده کردند. این فرکانس در مقایسه با شبکه‌های موج میلی‌متری کنونی به میزان قابل‌توجهی بیش‌تر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا