کوالکام از قابلیت Snapdragon Satellite برای ارسال و دریافت پیام از طریق ماهواره رونمایی کرد – دیده بان
فناوری فضایی
موضوعات داغ

کوالکام از قابلیت Snapdragon Satellite برای ارسال و دریافت پیام از طریق ماهواره رونمایی کرد

شرکت کوالکام از قابلیت Snapdragon Satellite برای ارسال و دریافت پیام از طریق ماهواره رونمایی کرد.

کوالکام این سرویس را در همکاری با شرکت ارتباطات ماهواره‌ای Iridium عرضه می‌کند و گوشی‌های مجهز به چیپ جدید این شرکت یعنی Snapdragon 8 Gen 2 و مودم X70 به همراه دیگر سخت‌افزارهای لازم می‌توانند از طریق 66 ماهواره ایریدیوم در مدار LEO، پیام‌های دوطرفه ردوبدل کنند.

برخلاف ارتباط ماهواره‌ای معرفی شده در گوشی‌های آیفون 14 که فقط امکان ارسال پیام‌های از پیش تعیین شده توسط اپل برای درخواست کمک در شرایط اضطراری را داشت و امکان دریافت پیامی را نداشت، Snapdragon Satellite امکان ارسال و دریافت پیام‌های متنی به دلخواه کاربر را تا 140 حرف  دارد و از این نظر از قابلیت معرفی شده توسط اپل بسیار کاربردی‌تر است.

این قابلیت برای مواقعی که خط موبایل آنتن نمی‌دهد و کاربر راه ارتباط دیگری ندارد طراحی شده و نحوه کار آن به این شکل است که کاربر می‌تواند از طریق مسنجر خاص این ماهواره‌ها، پیام‌های متنی تا 140 حرف (چیزی مشابه SMS) را تایپ کرده و دکمه ارسال را بزند و با نگه داشتن گوشی از طریق راهنمای روی صفحه به سمت ماهواره‌های ایریدیوم در آسمان برای چند ثانیه، پیام خود را ارسال کند. نحوه دریافت پیام از طریق ماهواره هم احتمالا به همین صورت خواهد بود.

اریدیوم اعلام کرده که پوشش این قابلیت در سراسر دنیا است ولی این شرکت فقط در جاهایی که مجوز داشته باشد فعالیت می‌کند. علاوه بر این ارسال و دریافت پیام از ماهواره هزینه دارد اما هزینه آن هنوز اعلام نشده است.

این قابلیت قرار است در گوشی‌های پرچمدار اندرویدی که در نیمه دوم سال 2023 با چیپ Snapdragon 8 Gen 2، مودم X70 و دیگر سخت‌افزارهای لازم معرفی می‌شوند قابل استفاده باشد اما کوالکام گفته گوشی‌های معرفی شده در نیمه اول امسال با اینکه به این چیپ و این مودم مجهز هستند ولی احتمالا دارای سخت‌افزارهای دیگر موردنیاز برای ارتباط ماهواره‌ای نیستند؛ در نتیجه امکان بهره‌گیری از این قابلیت را نخواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا