آیا ساموئل آلتمن ایلان ماسک را شکست خواهد داد/ موسس ChatGPT نماد یک سرمایه‌گذار خطرپذیر آمریکایی – دیده بان
هوش مصنوعی
موضوعات داغ

آیا ساموئل آلتمن ایلان ماسک را شکست خواهد داد/ موسس ChatGPT نماد یک سرمایه‌گذار خطرپذیر آمریکایی

شاید برایتان جالب باشد بدانید مدیرعامل OpenAI سازنده ChatGPT قبل از مدیرعاملی این شرکت کجا مشغول بوده است؟

او بین سال های 2014-2019 رییس شتابدهنده y-combinator بوده است. شتابدهنده یک پلتفرم و مرکز است که با سرمایه گذاری و هدایت موسسان استارت‌آپ‌ها تلاش می‌کند آن‌ها را راهنمایی کند و آن‌ها را از سقوط در تله‌های بیزینسی نجات دهد و در عوض در آن استارت‌اپ‌ها سهام‌دار می‌شود.

این را می‌خواهم بگویم که شغل اصلی ساموئل شناسایی فرصت‌ها است. در مرحله قبلی روی استارت‌آپ‌های آینده‌دار سرمایه‌گذاری می‌کرد اما وقتی اَبر فرصت هوش مصنوعی مخصوصا پردازش زبان طبیعی را دید درنگ نکرد و به یکی از موسسان OpenAI تبدیل شد.

اما این اَبرکارآفرین به غیر از OpenAI روی چه شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری کرده است؟

1- استارت‌آپ Helion Energy که تلاش می‌کند با استفاده از همجوشی هسته‌ای برق ایجاد کند. ساموئل سرمایه‌گذاری قابل توجهی به مبلغ 375 میلیون دلار روی این استارت‌آپ انجام داده است.

2-استارت‌آپ Neuralink که تلاش می‌کند تراشه‌های مخصوصی را در مغز انسان برای افزایش ظرفیت‌های انسانی کار قراردهد. ایلان ماسک هم در این استارت‌آپ سهم دارد.

3- استارت‌آپ‌های Retro Biosciences، TrialSpark، Aspen Neuroscience که همه در حوزه بیوتکنولوژی هستند.

4- استارت‌آپ Hermeus که سازنده جت‌های مافوق صوت است.

استراتژی سرمایه‌گذاری ساموئل خیلی جالب است؛ او تلاش می‌کند بیشتر روی استارت‌آپ‌هایی سرمایه‌گذاری کند که احتمال رشد آتی بالایی دارند حتی به قیمت نبود جریان مالی مثبت.

در عین حال با داشتن این استراتژی خطرپذیر، وی تمام ثروتش را روی استارت‌آپ‌های ریسکی سرمایه‌گذاری نمی‌کند و قسمت قابل‌توجهی از سرمایه شخصی خود را روی شرکت‌هایی که از نظر فناوری ساده‌تر و پایدارتر هستند سرمایه‌گذاری می‌کند؛ مثل استارت‌آپ Asana که در زمینه تولید نرم‌افزار مدیریت کارایی کار می‌کند.

به‌نظر می‌رسد اگر سرمایه‌گذاری‌های ساموئل در چند سال آینده موفق شوند، وی رقیب جدی ایلان ماسک خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا