هوش مصنوعی
موضوعات داغ

آینده شغلی هوش مصنوعی در ایران

جایگاه ایران در میان رقبای مطرح در سند چشم انداز ۱۴۰۴ در منطقه از حیث تولید علم در حوزه هوش مصنوعی ممتاز است و کشورمان با ۴ هزار و ۵۴۲ مقاله علمی، قبل از ترکیه، رژیم‌صهیونیستی، عربستان و مصر در رده اول منطقه قرار دارد با این حال، اما وضعیت ایران در زمینه کاربرد‌های هوش مصنوعی قابل توجه نیست و رتبه ۷۵ در میان کشور‌های دنیا به کشورمان اختصاص دارد.

خوشبختانه بازار کار هوش مصنوعی چند سالی است که در ایران با اقبال خوبی مواجه شده است و شرکت‌های متعددی چند سالی است که در زمینه هوش مصنوعی در کشورمان شروع به فعالیت کرده‌اند. علاوه بر آن با پیشرفت کسب و کار‌های آنلاین و کسب و کار‌های داده محور در ایران، نیاز به استخراج داده و تفسیر داده‌ها بیشتر شده و در آینده نیز بیشتر خواهد شد. به طور کلی همگام با پیشرفت‌هایی که در دنیا در زمینه هوش مصنوعی رخ می‌دهد و نیاز به متخصصان هوش مصنوعی بیشتر می‌شود، در ایران هم، نیاز به متخصصان هوش مصنوعی در آینده بیشتر خواهد شد و بازار کار هوش مصنوعی در ایران هم روز به روز گسترده‌تر خواهد شد. موقعیت‌های کار در زمینه هوش مصنوعی در ایران بیشتر از این که هست خواهد شد.

جالب است بدانید که هم اکنون در کشورمان ایران بالای ۲۹ شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند.‌

هوش مصنوعی به عنوان محرک اصلی فناوری‌های نوظهور مانند رباتیک و اینترنت اشیا و بیگ دیتا دانست که در آینده نزدیک بر روی اکثر شغل‌ها تأثیر می‌گذارد. کشور ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و تعداد آگهی‌های استخدامی هوش مصنوعی در سایت‌های کاریابی ایرانی رشد چشم گیری داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا