اینترنت اشیاء
موضوعات داغ

اپل هدست واقعیت ترکیبی خود را برای اعضای هیئت مدیره به نمایش گذاشت

اپل معمولا قبل از رونمایی دستگاه‌های خود آنها را برای اعضای هیئت مدیره به نمایش نمی‌گذارد. ولی این بار رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته و نسخه اولیه هدست VR/AR را برای اعضای هیئت مدیره به نمایش گذاشت.

به گزارش بلومبرگ ، آخرین باری که اپل محصول جدیدی را به هیئت مدیره این شرکت نشان داد سال ۲۰۱۱ بود که نسخه آزمایشی سیری در جلسه داخلی شرکت رونمایی شد. اکنون نیز برای هدست واقعیت ترکیبی خود روال مشابهی را در پیش گرفته و پیش از رونمایی رسمی، نسخه اولیه‌ای از آن را برای آنها رونمایی کرده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد مهندسان اپل سخت در تلاش هستند تا هدست واقعیت ترکیبی این شرکت را برای رونمایی رسمی آماده کنند و به شدت روی سیستم عامل این دستگاه کار می‌کنند. شاید اینطور به نظر برسد که رونمایی نمونه اولیه هدست جدید اپل بدین معنی است که بزودی می‌توانیم شاهد رونمایی رسمی آن باشیم، اما در گزارش تهیه شده از سوی بلومبرگ به این نکته اشاره شده که احتمالا شاهد معرفی سخت افزار جدید کوپرتینویی‌ها در کنفرانس WWDC که انتظار می‌رود ماه آینده برگزار شود، نخواهیم بود. اما این جلسه و نمایش نسخه اولیه می‌تواند بدین معنا باشد که به زمان معرفی آن طی ماه‌های آینده نزدیک‌تر می‌شویم.

کاملا منطقی است که اپل نمی‌خواهد تا زمانی که سخت‌افزار دستگاه جدید به صورت کامل نهایی نشده است، وارد توسعه نرم‌افزاری آن شود. اپل روی توسعه سیستم عامل هدست واقعیت ترکیبی جدید خود کار می‌کند.

زمان رونمایی رسمی هدست واقعیت ترکیبی اپل مشخص نیست

اپل مدتها است روی توسعه این هدست کار می‌کند، اما هنوز به صورت رسمی مشخص نیست این شرکت چه زمانی از سخت افزار جدید خود رونمایی خواهد کرد. گفتنی است در سال ۲۰۱۶ نیز اعضای هیئت مدیره اپل، چند نمونه اولیه از هدست AR/VR را مشاهده کردند. هرچند آن دستگاه‌ها در مراحل ابتدایی توسعه قرار داشتند. حتی از نظر طراحی وزن زیادی داشتند که برای سلامت سر و گردن مناسب نبودند و تنها برای به نمایش گذاشتن پروژه و احتمالا جذب بودجه بیشتر برای آن این کار در آن سال انجام شده است.

با وجودی که هنوز دقیقا مشخص نیست چه زمانی اپل قصد دارد از دستگاه جدید خود رونمایی کند، اما براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی بلومبرگ انتظار می‌رود اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال ۲۰۲۳ شاهد رونمایی رسمی آن باشیم.

منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا