اقتصاد دیجیتال
موضوعات داغ

تبلیغ ویدئویی ایلان ماسک برای یک پروژه کلاهبرداری، دیپ فیک است!

یکی دیگر از کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال در حال انجام است و این بار کلاهبرداران از روش های خلاقانه تری استفاده کرده اند.

ویدئویی که حاوی دیپ‌فیک ایلان ماسک است بازدهی کلانی را برای سرمایه‌گذاری در یک طرح رمزنگاری مبهم نوید می‌دهد، در فضای مجازی منتشر شده است.

دیف فیک یا جعل عمیق (Deep Fake) نام تکنیک جدیدی برمبنای هوش‌‌ مصنوعی است که به‌واسطه‌ آن تصاویر و ویدئو‌های جعلی اما واقع‌گرایانه درست می شود.

جدیدترین نسخه دیپ‌فیک ایلان ماسک را نشان می‌دهد که به مردم می‌گوید پول نقد خود را به یک پلتفرم تجاری غیرقانونی متصل کنند.

مدیرعامل تسلا سریعاً در توییتر هشدار داد که این ویدیو واقعی نیست.

این ویدئو نشان می دهد که ایلان ماسک ساختگی در مورد یک پروژه سرمایه گذاری جدید صحبت می کند که مردم باید پول خود را در آن بگذارند تا هر روز 30٪ تا پایان عمر خود سود سهام کسب کنند. درست شبیه چیزی که در طرح کلاهبرداری ویکینگ گروپ شاهد آن بوده ایم.

در این ویدئو دیپ فیک، فیلم قبلی از ثروتمندترین مرد جهان ایلان ماسک ویرایش شده است و به نظر می رسد که او چیزی می گوید که نیست. این کلاهبرداری توسط BitVex، یک پلتفرم معاملاتی جعلی انجام شد.

اگرچه این ویدیوی خاص چندان قانع‌کننده نیست، زیرا صدای ماسک رباتیک است و درک دقیق آنچه می‌گوید دشوار است. مدیرعامل تسلا، که شرکت هوافضا اسپیس ایکس را نیز اداره می‌کند، به سرعت در توییتر گفت که این ویدئو واقعی نیست.

بیلی مارکوس، یکی از بنیانگذاران Dogecoin نیز در مورد ضعیف بودن این ویدئو دیپ فیک صحبت کرد و اظهار داشت:کسی که به اندازه کافی احمق است که در این پروژه سرمایه گذاری کند، شایسته از دست دادن پول خود است، اما در عین حال کلاهبرداران مستحق این هستند که زندگی خود را در زندان بگذرانند.

او افزود: به  معنای واقعی کلمه هر کسی که این ویدئو را تماشا کند و فکر کند واقعی است، پول خود را به هر چیزی از دست خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا