اقتصاد دیجیتال
موضوعات داغ

دانشگاه‌هایی که ارز‌های دیجیتال را به نظام آموزشی خود اضافه کرده‌اند

دانشگاه‌ها مدتی است که به انجام پژوهش‌های مرتبط با بلاکچین کمک می‌کنند و بعضی از بهترین دانشگاه‌های دنیا این فناوری مالی جدید را به چرخه آموزشی خود اضافه کرده‌اند.

بازار ارز‌های دیجیتال در طول سال اخیر شاهد رشد چشم‌گیری بوده است و حجم کل بازار به ۳ تریلیارد دلار رسیده است. این مسئله باعث شده که دولت‌ها، افراد و همچنین نهاد‌های آموزشی همچون دانشگاه‌ها با دقت بیشتری این سرمایه‌های دیجیتال را بررسی کنند.

حضور ارز دیجیتال در اقتصاد‌های بزرگ سراسر دنیا باعث شده تا فرصت مناسبی برای شرکت‌های نوآفرین متنوعی در این صنعت ایجاد شود که در نهایت باعث افزایش تقاضا در این بازار شده است. این بازار جدید به شدت به فرصت‌های آموزشی و نهاد‌های علمی وابسته است.

در طول سال‌های اخیر دانشگاه‌های بزرگ جهان، از جمله MIT، دانشگاه آکسفورد، هاروارد و دانشگاه شریف رشته‌هایی مرتبط با این فناوری مالی را به چرخه آموزشی خود اضافه کرده‌اند. در این نوشته به بعضی از این دانشگاه‌ها و محتوای آموزشی مرتبط با بلاکچین در آن‌ها می‌پردازیم.

انستیتو فناوری ماساچوست

یکی از بهترین نهاد‌های آموزشی در زمینه پژوهش درباره فناوری، انستیتو فناوری ماساچوست (MIT) است که به خاطر پژوهش‌های برجسته در حوزه‌هایی مانند هوش مصنوعی شناخته شده است. این موسسه در زمینه فناوری بلاکچین پیشگام است و رویکردی پژوهش محور به اکوسیستم فناوری‌های مالی غیرمتمرکز دارد.

این موسسه ارتباط زیادی با قانون‌گذاران این حوزه در آمریکا دارد و به‌طور مثال گری گنسلر عضو فعلی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، نهاد متولی ارز‌های دیجیتال در این کشور، در این دانشگاه دوره‌ای پیرامون بلاکچین تدریس می‌کند. در این دانشگاه همچنین قدیمی‌ترین کلاب بیتکوین وجود دارد که در آن به بحث و گفتگو پیرامون ارز‌های دیجیتال پرداخته می‌شود.

در دوره‌های آموزشی این دانشگاه پیرامون مواردی مانند: اخلاقیات بلاکچین (تاثیرات و پیامد‌های اخلاقی ارز‌های دیجیتال و فناوری بلاکچین)، پیشگامان ارز دیجیتال، دفترکل‌های مشترک عمومی (ارز‌های دیجیتال، بلاکچین و …) آموزش داده می‌شود.

دانشگاه هاروارد

این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها در آمریکا است که در زمینه همگام‌سازی با نوآوری‌های جدید، آموزش بلاکچین را به نظام آموزشی خود اضافه کرده است. این دانشگاه دوره‌های آموزشی رایگانی برای تازه‌واردان ارائه کرده است که تمام اصول اولیه مورد نیاز را به آن‌ها آموزش می‌دهد.

این دانشگاه همچنین گروه دانشجویی بلاکچین با ۲۰۰ عضو فعال دارد که در آن جلسات و گفتگو‌های متعددی پیرامون پروژه‌های بلاکچین صورت می‌گیرد.

دانشگاه ملی سنگاپور

سنگاپور یکی از پیشگامان در مسیر تبدیل شدن به هاب ارز دیجیتال در آسیای شرقی است و دانشگاه ملی این کشور مرکز پذیرش ارز دیجیتال است. این دانشگاه برای انجام پژوهش‌های مداوم بر فناوری‌های مالی جدید برنامه‌ریزی کرده است.

در این دانشگاه مراکز بلاکچین وجود دارد که در این حوزه به پژوهش می‌پردازند و مقالاتی درباره مدیریت بلاکچین و پردازشگری امور مالی غیرمتمرکز ارائه می‌کنند. از جمله دوره‌های آموزشی این دانشگاه می‌توان به: بلاکچین سازمانی، بلاکچین ارز‌های دیجیتال و لجر‌های توزیع‌شده اشاره کرد.

دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف از جمله دانشگاه‌های پیشگام در حوزه ارز‌های دیجیتال بوده است. این دانشگاه که به انجام پژوهش‌های علمی شهرت دارد، تا کنون درس‌ها و سمینار‌های متعددی در حوزه ارز‌های دیجیتال اجرا کرده است.

در این دانشگاه درس‌هایی، چون رمزنگاری، معرفی ارز‌های دیجیتال، مبانی سیستم‌های توزیع‌شده و مبانی علمی فناوری بلاکچین ارائه می‌شود. همچنین سمینار‌ها و دوره‌های آموزشی متعددی توسط این دانشگاه در این زمینه اجرا شده است.

منبع: گرداب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا