رگولاتوری
موضوعات داغ

دبیرکل سازمان ملل: اساسی ترین چالش در فضای مجازی بی قانونی است

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، اخیراً، در یک سخنرانی که اولویت‌های دبیر کل سازمان ملل متحد را برای سال میلادی جدید نشان می‌داد، به طور رسمی زنگ خطر 5 چالش جهانی را به صدا درآورد و اعلام کرد که برای رسیدگی به آن‌ها بسیج کامل همه کشور‌ها نیاز است.

این ۵ حوزه عبارتند از کووید -۱۹، اقتصاد و امور مالی جهانی، مسائل اقلیمی، بی قانونی در فضای مجازی و صلح و امنیت.

وی افزود: «بی‌قانونی در فضای مجازی در حال حاضر خسارات زیادی را به همراه داشته است و به طور غیرقابل جبرانی به زندگی متولدین و بزرگ‌شده‌های عصر اینترنت شکل داده است. اکنون نیاز مبرمی به تنظیم «مدل‌های تجاری شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی» وجود دارد که «اعتیاد، خشم و اضطراب» را به عنوان منبع سود در اولویت قرار می‌دهند. همه کاربران و به ویژه جوانان در برابر این استراتژی آسیب پذیر هستند.»

گوترش در اظهارات خود گفت: «افزایش هرج و مرج دیجیتال به نفع مخرب‌ترین نیرو‌ها است و فرصت‌ها را از مردم عادی سلب می‌کند؛ بنابراین غیرقابل انکار است که فضای مجازی نیاز مبرمی به حکمرانی و مقررات بهتر دارد.

گوترش در ادامه پیشنهاد داد که سازمان ملل متحد یک پیمان دیجیتال جهانی راه‌اندازی کند. پیمانی که توسط دولت‌ها، بازیگران بخش خصوصی و گروه‌های جامعه مدنی برای دستیابی به اهداف مشترک از جمله گسترش دسترسی به اینترنت، حفاظت از داده‌های کاربران و تنظیم هوش مصنوعی ایجاد شده باشد.

دبیرکل سازمان ملل گفت: «تکنولوژی نباید از ما استفاده کند. ما باید از فناوری، برای ایجاد تغییر، استفاده کنیم. ما باید آماده کار در کشور‌ها و بخش‌ها باشیم و باید از نقشه راه ارائه شده در برنامه مشترک استفاده کنیم.»

مطالعه متن کامل:

http://mehrnews.com/xX5g2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا