متاورس
موضوعات داغ

دولت دبی آماده ورود به متاورس

گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت دبی در حال آماده‌سازی بخشی از دفاتر خود در متاورس است. طبق اظهاراتی که در یک رویداد متاورس توسط Sharad Agarwal، مدیر ارشد متاورس Cybergear بیان شد، این کشور در حال حاضر به دنبال اشخاص ثالث است تا با کمک آنها بتواند برخی از بخش‌هایش را به دنیای مجازی انتقال دهد.

گفته می شود امارات متحده عربی برخی از بخش‌های دولتی خود را به متاورس می‌برد تا به کاربران اجازه دهد در آینده کارهای خود را در این امکانات انجام دهند. این گام بعدی برای کشور دبی خواهد بود چرا که این کشور قبلاً استراتژی متاورس دبی خود را ارائه کرده است تا این فناوری را به عنوان بخش مهمی از آینده امارت قرار دهد.

Cybergear، یک شرکت متاورس مستقر در دبی است. شراد آگاروال، مدیر ارشد این متاورس در یک رویداد محلی با موضوع متاورس در مورد این فرآیند صحبت کرد. او بیان کرد: ادارات و وزارتخانه‌های دولتی به ما درخواست های زیادی داده اند تا آنها را به متاورس فعال کنیم. فقط زمان زیادی میبرد که دبی به یک مرکز ارزهای دیجیتال و متاورس جهان تبدیل شود.

اما ساخت این مناطق و استقرار عملکرد آنها زمان بر است. آگاروال در ادامه توضیح داد: کار سختی در پیش است، بنابراین باید تصمیم بگیرید که چه خدماتی را می‌خواهید ارائه دهید و مدل کسب‌وکار و سپس انجمنی را که در دنیای فیزیکی وجود دارد انتخاب کنید.

شرط بندی کشورها روی متاورس و برنامه ها

دبی یکی از کشورهایی بوده است که برای تبدیل متاورس به صنعتی سودآور در آینده برنامه ای جهانی در نظر گرفته است. استراتژی متاورس دبی، گروهی از دستورالعمل‌ها که هدف آن کمک ۱ درصدی متاورس به تولید ناخالص داخلی کشور برای سال ۲۰۳۰ است، هدف آن ارائه ۴۲۰۰۰ شغل مجازی تا همان سال است. کشورهای دیگری مانند کره جنوبی نیز برای توسعه صنعت متاورس خود سرمایه گذاری زیادی انجام می دهند و ۱۷۷ میلیون دلار برای تلاش در این زمینه اختصاص می دهند.

در حالی که برخی نمی توانند جذابیت متاورس را برای کشور دبی ببینند، اما آگاروال یکی از کاربردهایی را که فناوری متاورس می تواند در آینده داشته باشد توضیح داد: بازار املاک و مستغلات.

وی اعلام کرد: کشور دبی بازار املاک و مستغلات بزرگی دارد. در آینده، مردم می توانند مانند سوپرمن به یک جامعه پرواز کنند، به ویلاها نگاه کنند و ویلاها را مشاهده کنند و همچنین دکوراسیون داخلی را به دلخواه خود انتخاب کنند. هنگامی که آنها ملک مورد نظر خود را انتخاب کردند، می توانند با ارز دیجیتال هزینه را پرداخت کنند.

رگولاتور دارایی مجازی کشور دبی اخیراً فعالیت خود را در متاورس راه اندازی کرده و یکی از پیشگامان در این فضا است.

منبع: https://news.bitcoin.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا