سرویس «رادار بازی» برای کاهش پینگ بازی‌ها رونمایی شد – دیده بان
بازی
موضوعات داغ

سرویس «رادار بازی» برای کاهش پینگ بازی‌ها رونمایی شد

وزیر ارتباطات از راه‌اندازی سایت و اپلیکیشن «رادار بازی» خبر داد. به گفته عیسی زارع‌پور، این سرویس ضمن افزایش قابل توجه سرعت دانلود بازی‌ها، موجب کاهش چشمگیر پینگ‌بازی‌ها خواهد شد.

به گفته وزیر ارتباطات استفاده از این پلتفرم، ضمن افزایش قابل توجه سرعت دانلود بازی‌ها و آپدیت آنها، موجب کاهش چشم‌گیر پینگ بازی‌ها می‌شود و تجربه‌ای بهتر برای گیمرها رقم خواهد خورد. البته در ویدئویی که وزیر ارتباطات منتشر کرده، ادعا می‌شود پینگ بازی‌ها به ۷۰ تا ۸۰ میلی‌ثانیه کاهش می‌یابد.

بنابر اعلام زارع‌پور این اتفاق از طریق انتقال CDNهای این بازی‌ها به داخل کشور و کوتاه کردن مسیر دسترسی کاربران داخلی کشور به سرورهای بازی و طراحی ابزارهای خاص توسط متخصصان صورت گرفته است.

سرویس رادار گیم (radar.game) شامل ۳سرویس مختلف می‌شود:

– سی دی ان (CDN) برای ارائه فایل‌های مرتبط با برخی از بازی‌ها

– ابزار سنجش تاخیر و پینگ اینترنت کاربر

– دی ان اس (DNS) رایگان برای کاهش پینگ بازی‌ها

ظاهرا رادار گیم فایل‌های مربوط به برخی از بازی‌ها را از طریق سرورهای داخل کشور در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با سرعت بیشتر و هزینه‌ کمتر بتوانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

رادار گیم می‌گوید: «یکی از مشکلاتی که گیمرهای کشورمان همواره با آن روبرو بودند مشکل سرعت پایین دانلود بازی‌ها و آپدیت آن‌ها به همراه پینگ یا زمان تاخیر بالای بازی آنلاین بوده که باعث اختلال و تجربه کاربری نامناسب گیمرها در ایران می‌شد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا