شبکه‌های ارتباطی
موضوعات داغ

سیستم ارتباط ماهواره‌ای در آیفون ۱۴ چیست؟

براساس اعلام اپل، سیستم ارتباط ماهواره‌ای بهترین عملکرد خود را در محیط‌های باز و آسمان صاف نشان می‌دهد،‌ بنابراین عملکرد این سرویس در محیط‌هایی که ساختمان و درخت دارند ممکن است ضعیف‌تر از حد انتظار باشد. قابلیت Emergency SOS via Satellite برقراری تماس صوتی را امکان‌پذیر نمی‌کند، اما به شما امکان می‌دهد پیام‌های متنی کوتاه ارسال کنید.

در سیستم ارتباط ماهواره‌ای، آیفون با یک‌سری سؤال ازپیش‌تنظیم‌شده به استقبال کاربر می‌آید و به محض اتصال گوشی به ماهواره، جزئیات را برای پرسنل اورژانس می‌فرستد. اپل می‌گوید نوعی الگوریتم فشرده‌سازی جدید خلق کرده است تا پیام‌های متنی سه برابر کم‌حجم‌تر شوند و فرایند ارسال پیام با سرعت بالا انجام بگیرد.

استفاده از قابلیت Emergency SOS via Satellite نیازمند متصل شدن آیفون به ماهواره است. براساس اعلام اپل، این سیستم به کاربر می‌‌گوید که گوشی خود را به کدام سمت بگیرد تا اتصال به ماهواره به‌خوبی برقرار شود. اپل می‌گوید اگر در زیر آسمان صاف باشید، پیامی کوتاه در عرض ۱۵ ثانیه ارسال می‌شود، اما ممکن است زمان ارسال پیام به چند دقیقه هم برسد.

کاربران آیفون با استفاده از  سیستم ارتباط ماهواره‌ای می‌توانند ازطریق سرویس Find My لوکیشن خود را به اشتراک بگذارند، حتی اگر امکان دسترسی به شبکه‌ی سلولار و وای‌فای وجود نداشته باشد. اپل فعلاً قیمت سیستم ارتباط ماهواره‌ای را اعلام نکرده است اما می‌گوید دارندگان گوشی‌های سری آیفون ۱۴ می‌توانند به مدت دو سال رایگان از این سرویس استفاده کنند.

سیستم ارتباط ماهواره‌ای در ماه نوامبر ۲۰۲۲ (آبان و آذر ۱۴۰۱) برای ساکنان آمریکا و کانادا دردسترس قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا