عمر گوشی های هوشمند به پایان می‌رسد – دیده بان
شبکه‌های ارتباطی
موضوعات داغ

عمر گوشی های هوشمند به پایان می‌رسد

با توجه به سرعت سرسام‌آور پیشرفت تکنولوژی، گوشی‌های هوشمند به شکل امروزی‌شان عمر چندان بلندی نخواهند داشت.

در سال ۲۰۱۵ شرکت مخابراتی اریکسون یک نظرسنجی گسترده را برگزار کرد که بر اساس آن حدود ۵۰ درصد از جامعه‌ی آماری کاربران گوشی‌های هوشمند اعتقاد داشتند این گجت‌ها تا سال ۲۰۲۰ منسوخ می‌شود.

چنین موضوعی منجر به پرسیدن این سوال بزرگ می‌شود: چه چیزی جایگزین گوشی‌های هوشمند خواهد شد؟ برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که پیشرفت تکنولوژی‌هایی از قبیل واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، هوش مصنوعی و گجت‌های پوشیدنی منجر به توسعه‌ی نوع جدیدی از گجت‌ها می‌شود که زندگی ما را بیش از دوران گوشی‌های هوشمند تغییر خواهند داد. «جک اولدریک» (Jack Uldrich) تحلیلگر و نویسنده است و به مدیران کمک می‌کند که از ترندهای نوظهور نهایت استفاده را ببرند. او در همین زمینه می‌گوید: «مرحله‌ی گذاری که ما به‌زودی آن را تجربه خواهیم کرد، گذار از دسترسی به اینترنت به سمت زندگی در اینترنت است».

ما هنوز نام این گجت‌های آینده را نمی‌دانیم، اما با اطمینان زیادی می‌توان گفت که این گجت‌ها به‌اندازه‌ی کف دست و مستطیلی شکل نیستند و از نمایشگر هم استفاده نمی‌کنند. «برد برنز» (Brad Berens)، پژوهشگر سایبری، پیش‌بینی می‌کند که گوشی‌های هوشمند جای خود را به مجموعه‌ای از گجت‌های ریز خواهند داد که به‌طور مثال در یک عینک یا لنز تعبیه می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا