فرماندهی سایبری آمریکا 60 میلیون دلار به عملیات‌های تهاجمی خود اختصاص داد – دیده بان
امنیت
موضوعات داغ

فرماندهی سایبری آمریکا 60 میلیون دلار به عملیات‌های تهاجمی خود اختصاص داد

شرکت Sealing Technologies اعلام کرد فرماندهی سایبری ایالات‌متحده قراردادی نزدیک به 60 میلیون دلار با این شرکت برای ارائه تجهیزاتی برای انجام عملیات سایبری دفاعی در خارج از کشور در شبکه‌های کشورهای شریک منعقد کرده است.

به‌طور خاص، این قرارداد برای عملیات‌های به‌اصطلاح شکار به جلو است که شامل ارسال فیزیکی تیم‌های حفاظت سایبری با محوریت دفاعی از نیروهای مأموریت ملی سایبری (زیرمجموعه‌ای از فرماندهی سایبری آمریکا) به کشورهای خارجی برای شکار تهدیدات در شبکه‌هایشان به دعوت کشورهای میزبان می‌شود.

فرماندهی سایبری آمریکا مدعی است عملیات‌های شکار به جلو یک ستون کلیدی از مفهوم عملیاتی تعامل مداوم این فرماندهی است که از طریق ارتباط مداوم با دشمنان موانعی را در تلاش‌هایشان برای رفتارهای مخرب علیه آمریکا و کشورهای شریک ایجاد می‌کند.

بارودی در ادامه گفت: ما از طریق عملیات‌های شکار به جلو خود، قادریم بدافزارها و تکنیک‌های دشمن را اغلب قبل از اینکه علیه ایالات‌متحده استفاده شود شناسایی کنیم. ما به‌جایی می‌رویم که اطلاعات به ما می‌گوید تهدید مشترکی برای سرزمین ما وجود دارد. سپس ما آن تهدید را با کشور شریک به اشتراک می‌گذاریم تا آن‌ها بتوانند اقدامات لازم را برای ایمن‌سازی شبکه‌های خود انجام دهند. ما همچنین یافته‌های خود را با سایر شرکای دولتی مانند پلیس فدرال، سیسا و همچنین بخش خصوصی به اشتراک می‌گذاریم و آن‌ها را با اطلاعات موردنیاز برای تقویت دفاع از میهنمان مسلح می‌کنیم ؛ این عملیات‌ها همچنین مستلزم ایجاد روابط مهم و اعتمادسازی با شرکا به‌منظور قرار دادن حسگرها در شبکه‌های آن‌ها برای مشاهده ترافیک است.

وی افزود:فرماندهی سایبری آمریکا از سال 2018، بیش از 28 بار تیم‌هایی را در 15 کشور در بیش از 50 شبکه مستقر کرده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به تیم‌های اعزامی در اوکراین و کشورهای ناتو برای تقویت سیستم‌های دفاعی در برابر حملات سایبری روسیه اشاره کرد.

هالی بارودی مدعی شد:نیروهای مأموریت ملی سایبری به‌عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای ایجاد مانع برای دشمنان، اطلاعاتی درباره بدافزارهای کشف‌شده در طول این عملیات‌های شکار به جلو منتشر می‌کنند تا ابزارهای دشمن را افشا کنند و به سایر جوامع امنیت سایبری هشدار دهند. تا به امروز، این نیروها بیش از 90 نمونه بدافزار را منتشر کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا