لایحه جدید کنگره امریکا برای حفاظت از اطلاعات کاربران – دیده بان
امنیت
موضوعات داغ

لایحه جدید کنگره امریکا برای حفاظت از اطلاعات کاربران

نمایندگان کنگره امریکا با تدوین لایحه TLDR Act شرکت های بزرگ را ملزم به ساده سازی قواعد استفاده از خدماتشان می کنند.

نمایندگان کنگره امریکا در حال تدوین لایحه ای به نام TLDR Act هستند که شرکتهای بزرگ را مجبور می کند تا قوانین استفاده از سرویس های خود را برای کاربران، خلاصه و ساده سازی کنند.

از آنجایی که هنگام ثبت نام برای استفاده از هر سرویسی، کاربر باید قوانین استفاده از سرویس (ToS) را بپذیرد، اما به دلیل متون بلندی که شامل بسیاری از کلمات و اصطلاحات سخت و حقوقی می شود و فهم آن برای اکثریت افراد مشکل به نظر می رسد، اغلب کاربران بدون خواندن متن مورد نظر آن را می پذیرند.

اما این موضوع می تواند راهی برای سوءاستفاده شرکتها از اطلاعات کاربران باشد، بدون اینکه کاربر متوجه چنین سواستفاده ای شده باشد.

حال قرار است با لایحه جدید نمایندگان کنگره امریکا این مشکل تا حدی حل شود. چرا که با لایحه (TLDR Act: Terms-of-service Labeling, Design and Readability Act) شرکتهای بزرگ موظف خواهند بود که متن ساده و خلاصه شده (TLDR) از قوانین استفاده از سرویس خود را تدوین و ارائه کنند.

مطابق این لایحه متن ارائه شده باید کوتاه و از کلماتی استفاده شود که برای عمده افراد قابل فهم باشد؛ (TLDR: Too Long; Didn’t Read)

طبق این لایحه شرکتها باید به طور خلاصه بگویند:

  • چه اطلاعاتی را از کاربران جمع آوری می کنند؟
  • آیا جمع آوری این اطلاعات برای ارائه این سرویس الزامی است؟
  • به صورت تصویری نشان دهند که این اطلاعات با شرکت های دیگری به اشتراک گذاشته می شود؟
  • آیا کاربر امکان حذف اطلاعات خود را دارد و اگر چنین امکانی وجود دارد، روش انجام این کار باید توضیح داده شود.
  • با پذیرش این قوانین، کاربر چه تعهدات حقوقی خواهد داشت؟ مثلا کاربر چه حقی روی محتوای تولید شده در یک پلتفرم دارد یا اینکه امکان شکایت از شرکت را دارد یا خیر؟
  • در نهایت شرکت ها باید هر گونه نشت اطلاعات در سه سال اخیر را هم ذکر کند. بدین صورت کاربران می توانند سریعتر پی به محتوای موجود در این قوانین و ریسک هایی که برای آنها خواهد داشت ببرند و تصمیم عاقلانه تری بگیرند. این لایحه در دست تدوین بوده و هنوز تصویب نشده است. در صورت تصویب و تبدیل شدن آن به قانون، کمیسیون فدرال تجارت امریکا (FTC) این امکان را خواهد داشت تا از شرکتهایی که این قانون را نقض کنند، شکایت کرده و آنها را جریمه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا