مدیرعامل اپل: به‌لطف کارخانه جدید TSMC تراشه پیشرفته «ساخت آمریکا» خواهیم داشت – دیده بان
تراشه
موضوعات داغ

مدیرعامل اپل: به‌لطف کارخانه جدید TSMC تراشه پیشرفته «ساخت آمریکا» خواهیم داشت

شرکت TSMC در مراسمی ویژه با حضور مقامات ارشد دولت آمریکا و رهبران شرکت‌های صنعت فناوری، تأیید کرد که کارخانه‌ی آریزونا تراشه‌ چهار نانومتری خواهد ساخت.

پس از احداث کارخانه‌ی شرکت تایوانی TSMC در فینکس ایالت آریزونا، اپل استفاده از تراشه‌هایی را که در خاک آمریکا تولید شده‌اند شروع خواهد کرد. این کارخانه افزون‌بر اپل برای شرکت‌های دیگری مثل AMD و انویدیا نیز تراشه می‌سازد.

احداث کارخانه‌ی TSMC در آمریکا باعث می‌شود شرکت‌هایی نظیر اپل به زنجیره‌ی تأمین ایمن‌تری دسترسی داشته باشند و سریع‌تر از هر زمان دیگری تراشه‌های موردنیاز خود را تأمین کنند. همان‌طورکه پیش‌تر افشاگران اعلام کرده بودند، TSMC به‌صورت رسمی تأیید کرد که سال آینده ساخت‌و‌ساز دومین کارخانه‌ی خود را نیز در فینکس شروع می‌کند. کارخانه‌ی دوم باعث می‌شود تعداد تراشه‌های تولیدشده در آن ناحیه به طرز قابل‌توجهی افزایش یابد.

براساس گزارش ورج، تیم کوک، مدیرعامل اپل، به‌همراه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در مراسمی که برای شروع ساخت‌و‌ساز کارخانه‌ی جدید TSMC برگزار شد حضور پیدا کرد.

بایدن گفت تراشه‌هایی که در کارخانه‌ی فینکس ساخته می‌شوند، در آیفون‌ها و مک بوک‌های اپل استفاده خواهند شد: «اپل قبلا مجبور بود تمامی تراشه‌های پیشرفته را از کشورهای خارجی خریداری کند. اکنون قرار است بخش بیشتری از زنجیره‌ی تأمین آن‌ها را همین‌جا در خانه دراختیار بگیریم.» در مراسم امروز، اولین تجهیزات تراشه‌سازی وارد کارخانه‌ی جدید TSMC شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا