سیستم عامل
موضوعات داغ

مسابقه توسعه فایروال بومی نسل بعدی برگزار می شود

مسابقه توسعه فایروال بومی نسل بعدی (NGFW) با قابلیت‏‌هایی منطبق بر محصولات منتخب غیربومی رایج این حوزه، توسط ستاد فناوری های اقتصاد دیجیتال معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار می شود.

در راستای توسعه زیست بوم نوآوری و اقتصاد دانش بنیان در سطح کشور و اجرایی‏‌سازی برنامه‌های ویژه ستاد‬ توسعه‬ فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت‬ علمی‬ و‬ فناوری‬ ریاس‬ت جمهوری در سال ۱۴۰۰، توسعه NGFW یا نسل آتی دیوار آتش (فایروال) با قابلیت‌های عملکردی و کارایی منطبق بر محصولات منتخب غیربومی رایج این حوزه به عنوان یکی از برنامه‌های مورد نظر این ستاد جهت حمایت، برگزیده شده است.

پیشبرد این برنامه حمایتی، در قالب برگزاری یک مسابقه برنامه‌ریزی شده و شرایط ارزیابی طرح‏‌ها و نحوه شرکت در آن نیز در قالب فراخوان‬ اعلام شده است.

ارزیابی طرح‌های شرکت‌های متقاضی بر اساس توانمندی آن‌ها در توسعه محصولی با ویژگی‏‌های‬ مدنظر‬ این‬ فراخوان مورد سنجش قرار می‏‌گیرد و در نهایت، محصول نهایی هر یک از شرکت‌های منتخب شرکت‌کننده در فراخوان، توسط یکی از آزمایشگاه‌های دارای تأییدیه افتا از جنبه‌های کارکردی امنیت (الزامات عملکرد امنیتی)، تضمین امنیت ارزیابی (مستندات کافی و دقیق)، کارایی و نفوذپذیری، در نهایت دو مرحله، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

با توجه به شرایط ارزیابی عنوان شده شرکت‌‏هایی که علاقمند به حضور در این مسابقه هستند، باید‬ مستنداتی از جمله زیر خلاصه سوابق (CV) شرکت و اعضای اصلی آن (مدیریتی و کارشناسان فنی مرتبط با محصول)، گزارشی دقیق از وضعیت فعلی محصول شامل وضع محصول فعلی و موجود شرکت به تفکیک هر یک از ویژگی‌های عملکردی و کارایی عنوان شده، توصیف طراحی و معماری کلان محصول بر اساس ویژگی‌ها و مشخصات هدف محصول نهایی مسابقه و نیز تشریح نقشه راه برای رسیدن به ویژگی‌ها و مشخصات هدف محصول نهایی بر اساس وضع موجود محصول فعلی را به ستاد توسعه‬ فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت‬ علمی‬ و‬ فناوری‬ ریاس‬ت جمهوری ارسال کنند.

پس از دریافت این مستندات از شرکت‌های متقاضی حضور در فراخوان و بررسی آن‌ها، اطلاعات جزئی‌تر در مورد فرایند برگزاری مسابقه و زمان‏بندی و نحوه ارائه محصولات، برای شرکت‌های منتخب، ارسال می‌شود.

شرکت‌کنندگان لازم است اطلاعات خواسته شده را به صورت یک فایل فشرده که نام فایل‌های درون آن گویای محتوای آن‌ها هستند، حداکثر تا تاریخ 3 اردیبهشت 1401، به ایمیل itgroup@isti.ir ارسال نمایند و سپس تاییدیه دریافت آن را در تماس با شناسه @ ICTC.ISTI در شبکه های اجتماعی بله و تلگرام اخذ فرمایند. در صورت عدم دریافت پاسخ از این طریق، متقاضیان می‌توانند با شماره تلفن 83532329-021 تماس حاصل نمایند.

@dideban_majazi|دیده بان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا