هالیوود چگونه آینده فناوری را به تصویر کشید؛ از ماشین پرنده تا فناوری نانو – دیده بان
اینترنت اشیاء
موضوعات داغ

هالیوود چگونه آینده فناوری را به تصویر کشید؛ از ماشین پرنده تا فناوری نانو

برخی از فناوری‌هایی که زندگی بشر را ساده‌تر کرده‌اند یا احتمالاً قرار است در آینده به‌بخشی از زندگی‌مان تبدیل شوند از داستان‌های علمی تخیلی یا فیلم‌های سینمایی الهام گرفته‌اند.

هنر همیشه مکانی امن برای شکوفایی خلاقیت انسان بوده است. جایی که در آن محدودیتی وجود ندارد و می‌توان به هر آنچه در ذهن نقش می‌بندد جان داد. در رمان بيست هزار فرسنگ زير دريا، ژول ورن زیردریایی غول‌پیکری خلق کرد که با نمونه‌های مشابه در عصر حاضر تفاوت چندانی ندارد. این اتفاق بارها در آثار دیگر هنرمندان نیز رخ داده است.

دنیای سینما نیز از این قاعده مستثنی نیست. تنها پل میان دنیای بی‌نظیر و بدون محدودیت فیلم‌‎ها و جهان واقعی، خلاقیت است. بارها در آثار مختلف سینمایی، خصوصاً آن‌هایی که در ژانر علمی-تخیلی ساخته می‌شوند، دستگاه‌های آینده‌نگرانه‌ای را دیده‌ایم. از خودروهای خودران گرفته تا تلفن‌های همراه، همگی روزی بخشی از آثار علمی-تخیلی بوده‌اند.

در میان فیلم‌های علمی-تخیلی بعضی بیشتر از دیگر آثار در ذهن ما نقش بسته‌اند زیرا موفق شده‌اند کانسپت بعضی دستگاه‌های عصر حاضر را به نمایش گذاشته و به نوعی خلق آن‌ها را پیش‌بینی کنند. از این فیلم‌ها می‌توان به پیشتازان فضا، جنگ ستارگان، نابودگر و… اشاره کرد.

حال بیایید با یکدیگر به دنیای سینما سری زده و ببینیم کدام دستگاه‌ها ابتدا روی پرده‌ی جادویی دیده شدند و سپس پا به دنیای فناوری گذاشتند.

این گزارش را از فایل زیر دانلود کنید.

آینده فناوری در هالیوود

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا