هجوم اقتصاددانان به دره سیلیکون/چرا فارغ‌التحصيلان علوم اقتصادی و غول‌های فناوری به همکاری با يکديگر تمايل پيدا کرده‌اند؟ – دیده بان
اقتصاد دیجیتال
موضوعات داغ

هجوم اقتصاددانان به دره سیلیکون/چرا فارغ‌التحصيلان علوم اقتصادی و غول‌های فناوری به همکاری با يکديگر تمايل پيدا کرده‌اند؟

سیلیکون‌ولی به سرعت در حال تبدیل شدن به بستری مناسب برای حضور و فعالیت اقتصاددان‌هایی است که به دنبال حل مسائل کسب‌وکارها هستند؛ مسائلی از قیمت‌گذاری و روند توسعه محصول گرفته تا تعیین استراتژی‌های تجاری.

اطلاعات به دست آمده از روند کاریابی 10برنامه برتر فارغ‌التحصیلی در رشته علوم اقتصادی، نشان می‌دهد شرکت‌های تکنولوژی یک نفر از هر هفت نفر فارغ‌التحصیل مقطع دکترای این رشته را در سال 2022 به استخدام خودشان درآورده‌اند. این میزان در سال 2018، کمتر از یک نفر از هر 20 نفر بود.

در میان شرکت‌های تکنولوژی، آمازون مشتاق‌ترین استخدام‌کننده است. این بازارگاه بزرگ الکترونیکی حالا 400 اقتصاددان را به عنوان کارمند تمام‌وقت خود استخدام کرده است که این میزان چندین برابر تعداد اقتصاددانانی است که در مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌ها استخدام می‌شوند.

اوبر دیگر شرکت تکنولوژی است که به‌طور گسترده‌ای به استخدام اقتصاددانان روی آورده است. این شرکت حمل‌ونقل اینترنتی در سال گذشته میلادی یک‌پنجم فارغ‌التحصیلان دانشگاه هاروارد را استخدام کرد.

متن کامل این گزارش را در سایت زیر ببینید.

https://donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3898503

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا