همه چیز درباره آپارات؛ از تولید محتوا تا درآمدزایی – دیده بان
اقتصاد دیجیتال
موضوعات داغ

همه چیز درباره آپارات؛ از تولید محتوا تا درآمدزایی

امروزه با توسعه فناوری و ارتباطات، در هر شهر و کشوری افراد با روش های گوناگونی می توانند از پلتفرم های گوناگون کسب درآمد کنند. این روش نیازی خرید دستگاه های پیشرفته و گران ندارد و تنها با یک تلفن همراه و نصب چند برنامه به راحتی شما را به درآمد های بالا و خوبی می رساند. به احتمال زیاد در فضای مجازی کلماتی همچون تولید محتوا متنی، ویدیویی و… به گوش تان خورده است؛ اما شاید به صورت کامل از چگونگی تولید محتوا با کیفیت و پر بازده آگاهی نداشته باشید. از آنجایی که آپارات یکی از بستر های مناسب برای کسب درآمد و تولید محتوا است، ما در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با تولید محتوا ویدیویی و چگونگی کسب درآمد از آپارات مطالب مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

تولید کننده محتوا

یکی از سوالات پر تکرار که پاسخ به آن می تواند بسیاری از ابهام ها را حل کند این است که تولید کننده محتوا در حقیقت چه کسی است؟

تولید کننده محتوا، فردی است که از اول تا انتهای یک محتوا را خودش تولید کند. این محتوا می تواند انواع گوناگونی داشته باشد، مثل تولید محتوای ویدیویی، تولید محتوا متنی و… . حال که آپارات بستری را برای افراد فراهم کرده است که می توانند بدون نیاز به پرداخت هزینه های کلان و تنها با یک تلفن همراه و یک نورپردازی مناسب می توانید ویدیو هایی را تولید کنید که از طریق آنها درآمد مناسبی را بدست آورید. اینکه چگونه درآمد تولید محتوا ویدیویی را در آپارات محاسبه کنید سوالی است که در ذهن شما شکل می گیرد.

درآمدی که از تولید محتوا ویدیویی می توان بدست آورد بر اساس نمایش موفق ویدیو شما به مخاطبان تان می باشد. نمایش موفق ویدیو بدین معنی است که مخاطبان شما حداقل 4 ثانیه از هر تبلیغی را که در ویدیو شما وجود دارد را تماشا می کنند. برای اینکه شما بتوانید این درآمد را از آپارات کسب کنید باید شرایطی را دارا باشید. این شرایط آنچنان هم سخت نیست و شما می توانید در بازه زمانی مناسبی این شرایط را فراهم نمایید.

نکاتی که در تولید محتوا ویدیویی باید در نظر داشته باشید عبارت است از:

تولید کردن محتوا ویدیویی بدنی معنا نیست که شما ویدیویی دیگری را ویرایش و تدوین کنید
محتوایی که شما از جای دیگری باز نشر می کنید شامل سیستم درآمدزایی آپارات نمی شود
ترجمه و یا زیرنویس فیلم ها نیز در شامل سیستم درآمدزایی آپارات نمی شود
توجه داشته باشید که گیمر ها تنها در صورتی می توانند از سیستم درآمدزایی استفاده کنند که تصویرشان بر روی ویدیو بازی وجود داشته باشد
شرایط سیستم درآمدزایی آپارات
شرایطی که شما عزیزان برای کسب درآمد از آپارت باید دارا باشید عبارت است از:

حداقل باید 200 دنبال کننده دارا باشید
حداقل 3 هزار ساعت نمایش در 3 ماه اخیر را باید دارا باشید
شما پس از فراهم آوردن این شرایط می توانید از طریق آپارات درآمد مناسبی را دارا باشید. همچنین پس از درآمدزایی شما به یک پنل گزارش دهی دسترسی خواهید داشت که ریز به ریز اطلاعات مربوط به درآمد تان را بررسی خواهید کرد.

قوانین مربوط به تولید کننده های محتوا

تولید کننده های محتوا باید به قوانین زیر توجه داشته و آن را به صورت کامل و با دقت مطالعه نمایند؛ چرا که در صورت بسته شدن حساب و حذف محتوا قطعا یکی از قوانین را نقض کرده اید.

انتظار ویدیو تکراری در یک کانال موجب می شود که عضویت کانال لغو شود. حتی اگر شما با تیتر متفاوت و یا یکسان آن ویدیو را منتشر کنید
درصورتی که شما ویدیو تکراری و یکسانی را با تعداد بالا در کانال خود قرار دهید، کانال شما جریمه می شود
توجه داشته باشید که عنوان، توضیحات و برچسب های ویدیو باید با توجه به محتوای ویدیویی شما باشد
در صورتی که توضیحات و یا برچسب های بی ربطی را برای ویدیو تان قرار بدید، موجب حذف کانال تان خواهد شد
توجه داشته باشید که اگر در آمار بازدید و یا تعداد دنبال کننده های تان دستکاری صورت گرفته باشد، کانال تان از سیستم درآمدزایی آپارات خارج می شود

در صورتی که شما ویدیو فرد دیگری را از کانال آپارات کپی کنید، کانال تان از سیستم درآمدزایی حذف می شود
توجه داشته باشید که توضیحات و تیتر های ویدیو های تان باید به زبان فارسی نوشته شود
نکته آخر محتوای بازنشر شده باید تمامی قوانین مربوط به حق نشر را رعایت کرده باشد
یکی از مواردی که موجب درآمدزایی شما در این پلتفرم می شود، نمایش تبلیغات آپارات است. اگر ویدیو هایی که در آپارات وجود دارد را تماشا کرده باشید، خواهید دید که در ابتدای ویدیو، میانه و آخر ویدیو تبلیغاتی نمایش داده می شود که تولیدکننده های محتوا از این طریق به درآمد می رسند.

انواع تبلیغات در وب سایت آپارات

یکی دیگر از مواردی که بهتر است از آن اطلاع داشته باشید، انواع تبلیغاتی است که در این پلتفرم وجود دارد. این تبلیغات فرصتی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد تا بتوانید تبلیغات خود را برای سایر مخاطبان به نمایش گذارید. انواع تبلیغات در آپارات شامل:

تبلیغات جستجو
این نوع تبلیغ هنگامی نمایش داده می شود که کاربر کلمه ای را در آپارات جستجو کرده باشد. در لیست نتایج جستجو، تبلیغ شما در اولین نتایج نمایش داده می باشد.

هنگام پخش ویدیو
هنگامی که در این پلتفرم ویدیویی را تماشا می کنید، در ابتدا، میانه و یا اواخر ویدیو تبلیغاتی برای شما به نمایش در می آید که برای هدایت کاربر به سمت کسب و کار شماست

سخن پایانی

امروزه در برنامه های مختلفی که مشاهده می کنید، افراد گوناگون تنها با تولید محتوا کسب درآمد می کنند. آنها هم در اوایل راه همانند شما بوده اند اما با پشتکار و سعی مستمر بعد از چندین ماه به نتیجه مناسبی دست پیدا کرده اند. در نتیجه شما هم می توانید که با تلفن همراه خود، محتوای مناسبی را تولید کنید که مخاطبان امروزه به دنبال آن هستند. همچنین می توانید با کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با موضوعات مختلفی که مخاطبان به آنها علاقه مند هستند، محتوا تولید کنید آن هم به روشی که تا به حال هیچ یک از تولید کنندگان محتوا آن را تولید نکرده اند. منحصر به فرد بودن محتوا از دیگر ویژگی هایی است که می تواند موجب محبوبیت آن نزد مخاطبان شود. به همین خاطر اگر محتوا های زیادی را روزانه تماشا می کنید می توانید با چند ایده ساده اما با یک موضوع آن محتوا را تولید نمایید و با این کار درآمد ماهانه خوبی را کسب نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا