فناوری فضایی
موضوعات داغ

چین این موشک‌های عظیم را نامرئی می‌کند!

چین در حال ساخت پرتابگرهایی برای مجموعه موشک‌های متحرک جاده‌ای خود به نام “دانگ‌فنگ”(Dongfeng) است که می‌تواند از شناسایی شدن توسط پهپادها، رادارها و ماهواره‌ها بگریزد.

این پرتابگرها برای موشک‌های موسوم به DF-۱۷ هستند که گفته می‌شود می‌توانند دفاع موشکی ایالات متحده را دور بزنند. پایگاه خبری دولتی SCMP چین به نقل از تلویزیون دولتی این کشور گزارش داد که از فناوری هوش مصنوعی برای پرتابگرهای Dongfeng استفاده خواهد شد.

یک کارشناس نیروی موشکی در جریان پخش تلویزیونی این گزارش گفت: من معتقدم که دشمنان ما در میدان‌های نبرد آینده، ما را نخواهند دید یا از محل پرتابگرهای موشک ما اطلاعی نخواهند داشت. رابطه بین موشک‌ها و پرتابگرها مانند گلوله و تفنگ است. کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که پتانسیل پرتابگر را بررسی کنیم و گزینه‌های بیشتری برای نبردهای آینده ارائه دهیم.

به گفته یانگ بیو، کارشناس نیروی موشکی که بر روی مکانیسم پرتاب موشک مافوق صوت DF-۱۷ کار می‌کند، از فناوری هوش مصنوعی برای تاکتیکی‌تر کردن و نامرئی کردن پرتاب‌کننده‌های موشک استفاده خواهد شد.

موشک میان‌برد DF-۱۷ که ادعا می‌شود می‌تواند سیستم‌های دفاع موشکی ایالات متحده را دور بزند، اولین سلاح مافوق صوت فعال در تاریخ جهان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا