کاهش چشمگیر تولید تلفن همراه توسط سامسونگ در سال آینده – دیده بان
سیستم عامل
موضوعات داغ

کاهش چشمگیر تولید تلفن همراه توسط سامسونگ در سال آینده

بر اساس گزارش وبسایت Mydrivers و به نقل از برخی منابع زنجیره تامین، شرکت سامسونگ قصد دارد تا در سال آینده میلادی میزان تولید اسمارت‌فون‌های خود را به میزان قابل‌توجهی معادل 13 درصد کاهش دهد. این رقم حدودا معادل 30 میلیون دستگاه گوشی هوشمند خواهد بود.

این‌بار بخش عمده‌ای از کاهش تولید سامسونگ به مدل‌های میان‌رده تا پایین‌رده سری گلکسی A و گلکسی M مربوط می‌شود؛ دستگاه‌هایی که در ابتدا به‌عنوان مدل‌های پرفروش کمپانی شناخته می‌شدند. این تصمیم بر فعالیت شرکای سامسونگ در زنجیره تامین از جمله مدیاتک، لارگان و چند شرکت دیگر تاثیرگذار خواهد بود. در این میان مدیاتک عمدتا در زمینه تامین تراشه‌های مورد نیاز سامسونگ فعالیت می‌کند؛ در حالی‌که ماژول‌های لنز توسط شرکت لارگان تولید شده و ماژول‌های خنک‌کننده نیز توسط کمپانی Shuanghong تامین می‌شوند.

به گفته کارشناسان، مدیاتک که دارای نزدیک‌ترین روابط تجاری با سامسونگ بوده و بیش‌ترین قطعات مورد نیاز این برند کره‌ای را تامین می کند؛ بیش از سایر شرکا متضرر خواهد شد. بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط موسسه تحقیقاتی Canalys در حال حاضر سامسونگ با تصاحب سهم حدودا 22 درصدی از بازار جهانی اسمارت‌فون، رتبه نخست را در اختیار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا