گوگل قابلیت کاربردی سرچ چندگانه را عرضه کرد – دیده بان
هوش مصنوعی
موضوعات داغ

گوگل قابلیت کاربردی سرچ چندگانه را عرضه کرد

گوگل قابلیت کاربردی سرچ چندگانه را برای جستجوی ترکیبی عکس و متن به صورت همزمان عرضه کرد.

به لطف تلاش‌های گوگل برای استفاده گسترده‌تر از هوش مصنوعی، ویژگی جستجوی ترکیبی جدید با نام «مولتی‌سرچ» (MultiSearch) و با استفاده از گوگل لنز به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند با استفاده از متن و تصویر به صورت همزمان جستجو کنند.

نسخه بتا این ویژگی در حال حاضر در دسترس کاربران آمریکایی که با متن انگلیسی جستجو می‌کنند قرار گرفته است ولی گوگل وعده داده که به زودی در دسترس سایر کاربران نیز قرار می‌گیرد. در واقع این شرکت ویژگی جدید را برای جستجوی خرید محصولات طراحی کرده است.

برای مثال اگر کاربران لباس نارنجی رنگی را مشاهده کرده و بخواهند لباسی مشابه را با ترکیب رنگ سبز مشاهده کنند، می‌توانند از لباس نارنجی رنگ عکس گرفته و سپس در قسمت جستجوی متنی، عبارت رنگ سبز را تایپ کنند تا همان لباس یا مشابه آن به رنگ سبز برای آنها جستجو و نمایش داده شود.

این قابلیت برای جستجوهای غیرتجاری نیز مفید است. برای مثال اگر کاربر بخواهد اطلاعاتی در مورد نحوه نگهداری گیاه رزماری را جستجو کند، به راحتی می‌تواند از گیاه رزماری عکس گرفته و عبارتی مانند «دستورالعمل‌های نگهداری» را تایپ کند تا با نتایج جستجو برای وی نمایش داده شود. در واقع کاربر با ترکیبی از تصویر و متن، درخواست را اعلام می‌کند.

هوش مصنوعی و جستجوی گوگل

«ساندار پیچای» مدیرعامل گوگل پیشتر به این موضوع اشاره کرده بود که این شرکت در تلاش است تا از هوش مصنوعی برای ایجاد تجربه کاربری بهتر در جستجوها استفاده کند.

کاربران برای استفاده از این قابلیت کاربردی لازم است برنامه گوگل را باز کنند و روی نماد لنز دوربین ضربه بزنند و سپس با اسکرین شات عکس بگیرند. بعد از انجام این کار، کاربر می‌تواند انگشت خود را به سمت بالا روی نمایشگر بالا بکشد و روی دکمه «+» برای افزودن جستجو ضربه بزند تا امکان اضافه شدن متن فراهم شود.

گفتنی است گوگل در پست وبلاگ خود اعلام کرده که در حال بررسی راهکارهایی است که می‌توان این ویژگی را با هوش مصنوعی MUM (Multitask Unified Model) که در واقع آخرین مدل هوش مصنوعی گوگل است، بهبود بخشید. این غول فناوری اخیرا نحوه استفاده از MUM و سایر مدل‌های هوش مصنوعی را برای ارائه مؤثرتر اطلاعات در شرایط بحران در جستجوی کمک هستند، به اشتراک گذاشته است.

منبع: Techcrunch.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا