متاورس
موضوعات داغ

یک گام جدی در جهت تحقق متاورس صنعتی

در تاریخ ۲۹ ام ژوئن ۲۰۲۲، مدیرعامل های شرکت های Siemens AG (رولاند بوش) و Nvidia(جنس هوانگ) قرارداد همکاری جهت ایجاد پلتفرم متاورس صنعتی را امضا نمودند.

مشارکتی با شعار « تغییر صنعت تولید با بهره گیری از تجربه همه جانبه در طول چرخه عمر محصول از طراحی تا بهره برداری»

زیمنس به عنوان شرکت پیشرو در زمینه اتوماسیون صنعتی و شرکت انویدیا به عنوان شرکت پیشرو در حوزه پردازش های گرافیکی ، ابزارهای رندرینگ و هوش مصنوعی ، یکی از بهترین ترکیب های ممکن برای ساخت متاورس صنعتی می باشند.

در حال حاضر زیمنس با پلتفرم xcelerator و انویدیا با پلتفرم omniverse هر کدام جداگانه اخبارهای متفاوت متاورسی را در این ماه ها بیرون داده اند. اما این خبر، یکی از بهترین اخبار این روزهای متاورسی بود چون آنچه که از متاورس صنعتی مد نظر است، چیزی جز ایجاد یک همزاد دیجیتال نیست؟! همزادی که بهره وری و بهبود فرآیندهای تولید را در چرخه تولید و محصول بهبود ببخشد.

به گفته مدیران این دو شرکت غول دنیا، در این ترکیب از فناوری های اینترنت اشیا ، پردازش لبه ، هوش مصنوعی و‌ شبیه سازی های سه بعدی بصری استفاده می شود.

در این مشارکت پلتفرمی ادعا بر این است که توامان یک همزاد دیجیتال مبتنی بر نگاه فوتورئالیسمی یا واقع گرایی عکس وار و واقع گرایی فیزیکی عملیاتی خواهد شد. هدفی که قرار است در آینده ای نزدیک، تحول عمیقی در اقتصاد صنایع بوجود آورد. به گفته مدیر عامل های این دو شرکت، متاورس صنعتی، ابزار تحقق تحول دیجیتال در صنایع تا یک دهه آتی خواهد بود و در معنای واقعی لایه های IT و OT را بهم پیوند خواهند داد.

#متاورس #متاورس_صنعتی #تحول_دیجیتال #حکمرانی_دیجیتال #حکمرانی_الگوریتمی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا