زیرساخت
موضوعات داغ

اولین کارخانه تولید خودروهای برقی تسلا در اروپا افتتاح شد

اولین کارخانه تولید خودروهای برقی شرکت تسلا در اروپا، موسوم به Giga Berlin، در آلمان با حضور ایلان ماسک و اولاف شولتس صدراعظم المان، افتتاح و اولین خودروی خود را تحویل داد.

افتتاح کارخانه های جدید تسلا و نیز رقص ایلان ماسک را در این مراسم ببینید.

این کارخانه با هزینه ساخت 7 میلیارد دلاری، ظرفیت تولید سالانه 500 هزار خودرو را دارد و 12 هزار شغل مستقیم ایجاد می کند و سومین کارخانه بزرگ تسلا بعد از کارخانه های این شرکت در کالیفرنیای امریکا و شانگهای چین است.

این کارخانه باعث می شود به جای اینکه خودروهای جدید این شرکت برای مشتریان اروپایی، از چین به اروپا منتقل شوند، مستقیما در خود اروپا ساخته و تحویل داده شوند که این موضوعرهزینه های تسلا را کاهش می دهد.

کارخانه جدید تسلا تنها در حدود 2 سال ساخته شده و این سرعت بالا در کشوری مثل المان با بوروکراسی اداری طولانی، حتی المانی ها را هم شگفت زده کرده. بخشی از این سرعت بالا، قمار ایلان ماسک است که با مجوز اولیه ای دستور ساخت این کارخانه را داد.

مقامات آلمان با این شرط به تسلا مجوز اولیه ساخت این کارخانه را دادند که اگر در نهایت دولت المان بعد از بررسیهای نهایی، با ساخت این کارخانه موافقت نکند، تسلا باید کل کارخانه را خراب کرده و زمین را مثل روز اول در بیاورد بنابراین چنین تصمیمی قمار بزرگی برای این شرکت خواهد بود.

با این کارخانه جدید ظرفیت تولید خودروهای تسلا به 1.5 میلیون خودرو در سال میرسد و با افتتاح کارخانه جدید این شرکت در تگزاس امریکا در اینده، این ظرفیت به دو میلیون خودرو در سال افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع خبر:

Nytimes.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا