حکمرانی فضای مجازی در استرالیا – دیده بان
رگولاتوری
موضوعات داغ

حکمرانی فضای مجازی در استرالیا

براساس آمارهای به‌دست‌آمده در سال 2019، حدود 22 میلیون نفر کاربر اینترنتی در استرالیا وجود دارد که این تعداد، حدود 87 درصد از جمعیت استرالیا را تشکیل می‌دهد.

در حال حاضر، شبکه‌های اجتماعی بخشی از جامعه استرالیا هستند که 18 میلیون کاربر فعال دارند و در واقع 69 درصد از جمعیت این کشور را دربرمی‌گیرد. طبق آمارهای سال 2018، 90 درصد از کاربران استرالیایی به‌طور مستقیم از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کرده‌اند.

استرالیا از جمله کشورهایی بوده است که با قرار دادن یک سازمان مرکزی مدیریت فضای مجازی و تعریف و سامان‌دهی تعاملات این سازمان با دیگر نهادهای مسئول این حوزه، عزم جدی در مواجهه فعال با تحولات فضای مجازی داشته است.

با نگاهی به تلاش‌های استرالیا به منظور قرارگرفتن در زمره‌ی کشورهای پیشرو در حاکمیت فضای مجازی، توجه ویژه این کشور به توسعه صنعت امنیت بیش از دیگر موارد به چشم می‌خورد.

در همین زمینه، کارهایی چون تسهیل دسترسی آموزشی برای مردم استرالیا و تأکید بر تربیت نیروهای خبره در ابعاد مختلف فضای مجازی و به خصوص در حوزه‌ی امنیت، از جمله‌ی اقدامات موثر این کشور در حکمرانی فضای مجازی بوده است و در این گزارش تا حد امکان سعی شده است برخی از مهمترین اقدامات استرالیا در حکمرانی فضای مجازی مطرح شود.

این گزارش را از فایل زیر دانلود کنید.

1585994070961nqbd37drj2p6ooh7depj6sjhr3

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا