زیرساخت
موضوعات داغ

مشکل کمبود چیپ تا سال 2024 به طور کامل حل نمی شود

پت گلسینگر مدیرعامل اینتل اعلام کرد  که مشکل کمبود چیپ به طور کامل تا سال 2024 حل نمی شود. بنابراین اگر انتظار دارید قیمت محصولاتی مثل کارت گرافیک به قیمتهای عادی برگردد، ظاهرا فعلا باید منتظر بمانید.

وی قبلا پیش بینی کرده بود که این مشکل در سال 2023 حل می شود اما به تازگی گفته که این کمبودها، به تجهیزات مختلف و پیچیده ساخت چیپ هم رسیده و بدون این تجهیزات امکان افزایش ظرفیت تولید وجود ندارد.

دلیل اصلی کمبود تجهیزات ساخت چیپ سرمایه گذاری عظیم شرکتهای ساخت چیپ یعنی اینتل، سامسونگ و TSMC در کارخانه های جدید برای افزایش ظرفیت تولیدشان است.

این سرمایه گذاری ها برای اینتل شامل ساخت دو کارخانه 20 میلیارد دلاری در آریزونای امریکا، دو کارخانه 20 میلیارد دلاری در اوهایوی امریکا، یک کارخانه 19 میلیارد دلاری در آلمان و توسعه 13 میلیارد دلاری کارخانه ایرلندش است.

TSMC هم قرار است تا سال 2023 بیش از 100 میلیارد دلار در کارخانه هایش سرمایه گذاری کند که یکی از آنها ساخت کارخانه 20 میلیارد دلاری در آریزونای امریکا است.

سامسونگ هم قرار است طی یک دهه آینده سرمایه گذاری 116 میلیارد دلاری در کارخانه داشته باشد که یکی از آنها ساخت کارخانه 17 میلیارد دلاری در تگزاس آمریکا است .

منبع: Cnbc.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا