هوش مصنوعی
موضوعات داغ

ادعای یک متخصص هوش مصنوعی: ابزارهایی مانند ChatGPT تا 5سال آینده 20درصد مشاغل را تصاحب می‌کنند

چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مثل ChatGPT آغازگر عصر جدیدی از فناوری خواهند بود. این محصولات می‌توانند شعر بنویسند، در امتحانات شرکت کنند و حتی وکیل پرونده‌های قضایی در دادگاه باشند. همین مسئله نگرانی‌هایی را درباره حذف بسیاری از مشاغل در آینده مطرح کرده است. یکی از متخصصان این حوزه باور دارد که هوش مصنوعی می‌تواند تا 5 سال آینده جایگزین 20 درصد از مشاغل شود.

«ریچارد دِور»، متخصص هوش مصنوعی و رئیس واحد مهندسی اجتماعی شرکت Ultima می‌گوید: «فکر می‌کنم ChatGPT می‌تواند جایگزین 20 درصد از نیروی کار شود. ChatGPT یک مُد زودگذر نیست، بلکه یک انقلاب فناورانه جدید است. لزوماً خود ربات‌ها قرار نیست شغل شما را تصاحب کنند، اما انسان‌هایی که از این ربات‌ها استفاده می‌کنند، این کار را خواهند کرد.»

دِور می‌گوید هوش مصنوعی ترندی شبیه به بیت کوین، ان‌اف‌تی یا لنزهای تماسی هوشمند نیست. او درباره تصاحب مشاغل توسط هوش مصنوعی ادامه می‌دهد: «این فرایند یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد و انسان‌ها به‌طور خودکار جای خود را به ربات‌ها نمی‌دهند. موج اول این تحول برای افراد کم‌تجربه‌تری رقم خواهد خورد که از ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک به امور روزمره خود استفاده می‌کنند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا