فناوری فضایی
موضوعات داغ

اندروید ۱۴ ارتباط ماهواره‌ای را به گوشی‌های هوشمند می‌آورد

طبق توییت جدید تیم پیکسل، گوشی‌های اندرویدی با دریافت اندروید ١۴ و البته سخت‌افزار موردنیاز مناسب، قادر به پشتیبانی از ارسال پیامک از طریق ارتباط ماهواره‌ای خواهند بود.

این ویژگی ابتدا برای گوشی‌های گلکسی سامسونگ و پیکسل عرضه می شود.

ارتباطات ماهواره‌ای از طریق گوشی همراه مدتی است که با سری آیفون به واقعیت تبدیل شده و البته شاید همین مساله باعث شده تا رجیستر آیفون ۱۴ در ایران متوقف شود. اما این تکنولوژی حالا با اندروید ۱۴ به دیگر گوشی‌های بازار هم آورده می‌شود. پس از عرضه اندروید ۱۴، گوشی های پیکسل و سامسونگی که از سخت‌افزار لازم برخودارند از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

به گزارش پیوست، ارسال پیام ماهواره‌ای به ویژه برای مناطق دور افتاده و در صورت عدم دسترسی به پوشش ارائه دهندگان تلفن همراه مفید است. البته که این تکنولوژی تنها در موارد ضروری و آنهم برای ارسال یک پیام بسیار کوتاه و کم‌حجم کاربرد دارد اما با ورود آن به سری آیفون سال گذشته، برای اولین بار امکان ارسال پیام ماهواره‌ای با گوشی همراه امکان‌پذیر شد. حالا قرار است پرچمداران پیکسل و سامسونگ ارسال پیام ماهواره‌ای را در اختیار طیف وسیع‌تری قرار دهند.

البته که برای چنین قابلیتی علاوه بر امکانات نرم‌افزاری، به سخت‌افزار خاص خود نیاز است و تولید کنندگان گوشی همراه نیز باید چنین امکانی را در گوشی‌های خود فعال کنند.

براساس توییتی که حساب توییتری پیکسل منتشر است، پشتیبان از SMS ماهواره‌ای با اندروید ۱۴ امکان پذیر می‌شود. پس از نهایی شدن این قابلیت، عرضه از گلگسی و پیکسل‌هایی آغاز می‌شود که سخت‌افزار لازم را در خود دارند.

البته باید به خاطر داشت که گوشی‌های اندرویدی هرکدام ماهیت و مشخصات متفاوتی دارند و با اینکه سامسونگ به عنوان بزرگترین بازیگر بازار برای عرضه این قابلیت در محصولات گلگسی اعلام آمادگی کرده ممکن است دیگر تولیدکنندگان تمایلی به ارائه آن نداشته باشند.

بروزرسانی اندروید ۱۴ در ماه اکتبر و همزمان با عرضه پیکسل ۸ ارائه می‌شود. جدید‌ترین گوشی گوگل احتمال به پردازنده تنسور G3 مجهز است که از پیام مهاواره‌ای پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، پرچمداران دیگر هم احتمالا با پشتیبانی از این امکان عرضه خواهند شد و همانند پشتیبانی از 5G، پشتیبانی از پیام ماهواره‌ای در اندروید هم به مرور فراگیر می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا