بازی
موضوعات داغ

بازی‌های رایانه‌ای ایرانی به بازار‌های بین المللی راه می‌یابند

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: در کشور سالیانه بیش از ۱۰۰ بازی تلفن همراه و رایانه‌ای قوی داریم که توسط بخش خصوصی منتشر می‌شوند و تعدادی از این بازی‌ها به بازار‌های بین المللی راه پیدا می‌کنند.

محمدامین حاجی هاشمی، مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نشست خبری برگزاری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر افزود: تعدادی از این بازی‌ها در داخل و خارج کشور، مخاطبان چند میلیونی پیدا خواهند کرد.

دبیر ستاد فناوری‌های نرم نهاد ریاست جمهوری در حاشیه این نشست افزود: یکی از مهم‌ترین حوزه‌های رسانه‌ای کشور، بازی‌های رایانه‌ای محسوب می‌شود. این حوزه از جهت تعداد بازیکنان و فعالان، گردش مالی و تاثیر بر فرهنگ و هویت ملی، حائز اهمیت است.

وی افزود: اصحاب رسانه با واقع نمایی می‌توانند کمک جدی به این اکوسیستم کنند و بحث زیرساخت مالی، یکی از مهم‌ترین سرفصل‌ها به حساب می‌آید.

محمدصادق بهنادی، مسئول دبیرخانه جشنواره در ادامه نشست گفت: بازار بازی‌های رایانه‌ای باید افق روشنی داشته باشد و صرفا جنبه نمایشی نداشته باشد. مهم‌ترین بحث در این میان، بازنمایی پیشرفت زیست بوم بازی‌های رایانه‌ای است.

به گفته وی سهم بازی‌های رایانه‌ای ایرانی ظرفیت گسترش در بازار را دارند. برخی از بازی‌های رایانه‌ای در دیگر کشور‌ها کاربر دارند. باید فرصت‌ها و بستر‌ها فراهم شود تا شاهد بالندگی این حوزه باشیم.

بهنادی افزود: شبکه سازی در این زمینه، بازی سازان صاحب صندوق مالی می‌شوند و از سرمایه‌های موجود بهره مند می‌شوند. با رعایت استاندارد‌ها و شکل گیری رقابت، شرایط بهبود پیدا خواهد کرد.

نشست خبری برگزاری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر با حضور محمدامین حاجی‌هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و مسعود حسنلو، دبیر ستاد فناوری‌های نرم معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد.

پس از یک وقفه چهار ساله به علت شیوع ویروس کرونا، نهمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای در دی ماه برگزار خواهد شد. این رویداد با عنوان جدید جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر و همزمان با برگزاری دیگر جشنواره‌های فرهنگی نظیر تئاتر، سینما، موسیقی، و نهمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای خواهد بود.

منبع: واحد مرکزی خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا