تراشه
موضوعات داغ

برای اولین‌بار در جهان؛ سامسونگ از کارت حافظه microSD با سرعت ۸۰۰ مگابایتی رونمایی کرد

سامسونگ از کارت‌های حافظه microSD جدیدی رونمایی کرد که یکی از آن‌ها حتی می‌تواند از نظر عملکرد، حافظه‌های SSD را به چالش بکشد. کارت microSD دیگر نیز ظرفیت ذخیره‌سازی بسیار بالایی به‌همراه دارد. با این محصولات جدید، سامسونگ می‌خواهد راه‌حل‌های ذخیره‌سازی بهتری را برای نیازهای مختلف کاربران موبایل ارائه دهد.

به گزارش وب‌سایت سامسونگ، این شرکت کره‌ای از اولین کارت میکرو اس‌دی جهان رونمایی کرده است که از رابط SD Express استفاده می‌کند. با این فناوری، سرعت انتقال فایل‌ها بسیار بالاتر می‌رود. کارت حافظه microSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی، سرعت انتقال داده تا ۸۰۰ مگابایت بر ثانیه دارد. همچنین از طراحی کم‌مصرف و سیستم بهینه‌شده برای عملکرد بالاتر و مدیریت حرارتی بهتر استفاده می‌کند. علاوه‌براین، از فناوری محافظ حرارتی دینامیکی (DTG) برای حفظ دمای عملیاتی مطلوب در طول استفاده‌های طولانی‌مدت بهره می‌برد.

سرعت خواندن اطلاعات در کارت‌های microSD قدیمی که مبتنی بر رابط UHS-1 هستند، به ۱۰۴ مگابایت بر ثانیه محدود می‌شود؛ درحالی‌که سرعت خواندن کارت‌های مبتنی بر رابط UHS-II به ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد؛ بنابراین محصول جدید سامسونگ عملکرد فوق‌العاده‌ای نسبت به کارت حافظه‌های فعلی دارد. کارت microSD جدید SD Express سامسونگ سرعتی ۱.۴ برابر بیشتر از SSDهای SATA (با سرعت ۵۶۰ مگابایت‌ بر ثانیه) و تقریباً سرعتی مشابه با SSDهای قابل‌حمل سامسونگ دارد. کارت ۲۵۶ گیگابایتی SD Express سامسونگ اواخر سال جاری میلادی برای خرید در دسترس خواهد بود، اما هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت آن وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا